על טעם ועל בריאות

על טעם ועל בריאות

ערב מיוחד עבור הורים וילדי הקהילה האתיופית באשדוד, התקיים בשבוע שעבר במתנ"ס חרצית ועסק באורח חיים בריא. המיוחד בערב זה שהתקיימו בו הרצאות בשפה האמהרית שנתנו ע"י אנשי מקצוע בתחומם. עוד יכלו המשתתפים להיוודע למידע, הסברה ולגופים המתמחים בתחומי בריאות מיוחדים. גולת הכותרת: דוכני טעימות ובניית תפריט בריא מהמטבח האתיופי. טעים ובריא.

הסלוגן "שמירה על אורח חיים בריא", ליווה את ערב הבריאות המיוחד עבור ילדים והורים יוצאי הקהילה האתיופית באשדוד, שהתקיים בשבוע שעבר במתנ"ס חרצית. על הערב הייחודי והמרגש ניצחו כמה גורמים: המפיקים –  הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות ומחלקת הבריאות העירונית במינהל לשירותים חברתיים, ובשיתוף מחלקת עולים של עיריית אשדוד, החברה העירונית ומתנ"ס חרצית, מרפאות מאוחדת, מוקד קליטה, טנא בריאות, משרד הבריאות והוועד למלחמה באיידס.

במקום הופעלו דוכנים רבים לבדיקות, הדגמות, מידע והדרכה, כגון: עמדה לבריאות השן, בדיקות עיניים, דוכן הסברה על מרכז להורות משמעותית וסיירת הורים, האגודה למניעת סכרת, פעילות לילדים, סדנת בישול בריא, עמדות טעימה ובניית תפריט בריא מהמטבח האתיופי וסרטוני הסברה.

המשתתפים ציינו כי נהנו מאוד בדוכנים המגוונים ומההפתעות שחיכו להם בדוכנים, מחלוקת כובעים, חולצות, מברשות ומשחות שיניים, צמידים, דיסקים הכוללים סרטונים ועוד.

כמו כן, התקיימו הרצאות קצרות ומרתקות בשפה האמהרית באולם ההרצאות: הרצאה ראשונה על "סכרת ואורח חיים בריא" על ידי ד"ר ספפה אייזק – מנהל עמותת טנא בריאות, הרצאה על "סמי פיצוציות" ע"י גב' יפית מלקו – מרצה ומנחת הורים, הרצאה על HIV ע"י מר משה רחמים ממשרד הבריאות ומר אבי בייקדאי – רכז מניעה והסברה ארצי של הוועד למלחמה באיידס. בין ההרצאות התקיימה התנסות בפעילות גופנית קצת שונה עם מדריך ספורט מוסמך.

הערב הונחה ע"י גב' אביבה סיסאי רכזת ברשות, ונשאה ברכה בשמן של גב' סימונה מורלי מנכ"ל הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ואלימות וגב' אילנה שמלה- ללום מנהלת מחלקת הבריאות במינהל לשירותים חברתיים.

המשתתפים ציינו את חשיבותו של קיום ערב שכזה, ואף ציינו שהם מעוניינים בערבים דומים לאלה הכוללים נושאים מגוונים שבסופו של דבר הכול מסתכם בבריאות גופנו ובריאות ילדנו. "נושא השמירה על אורח חיים בריא הוא חשוב ביותר, וחשוב שמעלים את הנושא על סדר היום ומקיימים ערבים כאלו" ציינה אחת המשתתפות תוך שאחרים מביעים תודה לכל המארגנים והשותפים – מינהל לשירותים חברתיים – מחלקת הבריאות העירונית, מחלקת עולים, החברה העירונית – מתנ"ס חרצית, מרפאות מאוחדת, מוקד קליטה, טנא בריאות, משרד הבריאות והוועד למלחמה באיידס.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*