עלות בניה למטר – להבין איך זה עובד!

עלות בניה למטר – להבין איך זה עובד!

מתכננים פרויקט בניה? כאן נעזור לכם להבין איך מחשבים עלות בניה למטר!

מה בונים?

ישנם סוגים רבים של פרויקטים של בניה. לדוגמה, בניה של בית או בניין, מבני ציבור או אפילו רק תוספת קטנה כדוגמת בנייה על גג הבית, סגירת מרפסת, מבנים ניידים ועוד. אם כן, ישנם פרויקטים אפשריים רבים של בניה וכולם דורשים סבלנות רבה וכמובן – גם תקציב.

שיטת הבניה

ישנן שתי שיטות בניה עיקריות: הבניה הישנה והמוכרת והבניה הקלה. בבניה הישנה, נעשה שימוש בעיקר בבלוקים. הבניה הקלה לעומת זאת, משתמשת בחומרים שונים, החל בפלדה בשביל השלד ועד לפח בשביל הקירות המבודדים. הבדל חשוב נוסף הוא, שבבניה הקלה החומרים מגיעים מפס ייצור במפעל ולכך יש השפעות על עלות הבניה הסופית ועל כך נרחיב בהמשך.

עלות החומר

עלות בניה למטר מושפעת רבות, מן הסתם, מעלויות החומרים, בהם נעשה שימוש. לדוגמה, עלות הפלדה גבוהה משמעותית מעלות הבלוקים והדבר נכון גם לגבי הקירות המבודדים בהשוואה לבלוקים. אם כן, אם אנו מסתכלים רק על העלויות האלו לא מן הנמנע, שנבחר באופן אוטומטי בשיטת הבניה הישנה כדי לחסוך בעלויות.

אז איך זה בכל זאת משתלם יותר?

אם נסתכל רק על הפרטים היבשים, הרי ששיטת הבניה הישנה משתלת הרבה יותר מזו החדשה. אבל נסתכל מעט מחוץ למסגרת, נגלה שבשורה התחתונה עלות בניה למטר בשיטת הבניה החדשה יוצאת נמוכה יותר מאשר בשיטה השינה. איך זה? פשוט מאוד! היות שבשיטה החדשה חומרי הבניה מיוצרים בפס ייצור של מפעל, הם אינם תלויים בתנאים חיצוניים כדוגמת תנאי מזג האוויר.

איך לוח הזמנים שווה כסף?

היות שהבניה לא תלויה בתנאים חיצוניים, קל הרבה יותר לעמוד בלוח הזמנים שנקבע מראש ולכך יש השפעה כלכלית גדולה. לדוגמה, אם תכננתם להשכיר את הנכס מיד בתום הבניה או השיפוצים, תוכלו לחסוך כך זמן רב של נכס ללא שוכרים. גם אם שכרתם דירה חלופית עד לתום הבניה או השיפוץ, תוכלו לסיים את השכירות כמתוכנן ולחזור לגור בבית שלכם עם מינימום  הפתעות.

עמידות ואמינות

איך שלא נסתכל על זה, גם לעמידות ולאמינות של החומר יש השפעה גדולה על עלות בניה למטר בחישוב הסופי. זאת, משום שאם אתם לא יכולים ליהנות מהבניה שעשיתם לאורך שנים רבות, הרי שתצטרכו שוב להשקיע את הזמן והכסף מחדש!

אם כן, חשוב לציין, שבשתי השיטות הבניה היא אמינה ועמידה ולמעשה, במקרים מסוימים השיטה החדשה אף יותר מזו הישנה. כלומר, אם בשיטת הבניה הישנה יש צורך בקירות תומכים, בבניה החדשה נעשה שימוש בשלד מפלדה והפלדה עצמה חזקה מספיק כדי לתמוך במבנה. גם מבחינת הבידוד, הקירות המבודדים נמצאו כמבודדים יותר מאשר הבלוקים, מפני שהם מורכבים משלוש שכבות שונות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*