4 חופים נסגרו – עיריית אשדוד לבאר טוביה: ״תפסיקו לזהם את חופי אשדוד״

4 חופים נסגרו – עיריית אשדוד לבאר טוביה: ״תפסיקו לזהם את חופי אשדוד״

בעיריית אשדוד לא מתכוונים לוותר למועצה איזורית באר טוביה – ״נפעל בכל הכוח נגד מועצת באר טוביה בכל האמצעים החוקים העומדים לרשותנו ונדאג שראש המועצה יישא באחראיות אישית״ מוסר גורם בכיר בעירייה

בבדיקות מי ים שהתבצעו התגלו חריגות בעקבות כך, 4 חופים באשדוד עם תוצאות חריגות – והרחצה לציבור נאסרה.
היום בבוקר הגיעו תוצאות דגימות מי ים שנלקחו אתמול משבעת חופי אשדוד. בארבעה מחופים: מי -עמי ,לידו , אורנים וחוף הקשתות נמצאו תוצאות חריגות ולא אופייניות. עם קבלת התוצאות עיריית אשדוד, אגף החופים הציבו בחופים שלטים המתריעים בפני סכנת רחצה .

השבוע נשלח למועצת באר טוביה מכתב התראה לפני נקיטת הליכים בעקבות זיהום חמור של נחל לכיש וחופי אשדוד – מאגר תימורים מופעל על ידי ובאחריות המועצה האזורית באר טוביה ותאגיד המים "תמר".
בין התאריכים 22.12.18-08.01.19, ובמועדים נוספים, זרמו כמויות גדולות ביותר של מי קולחים שניוניים ממאגר תימורים לנחל האלה המתנקז לנחל לכיש.
חמור מכך, גם בשעה בה נכתבות שורות אלו ממשיכה, באין מפריע, הזרמת הקולחים המזוהמים מהמאגר לעבר נחל לכיש.
הזרמת הקולחים גרמה וגורמת לזיהום חמור של נחל לכיש, לאחר שטוהר ושוקם על ידי עיריית אשדוד בהשקעה כספית אדירה. בנוסף גורם הדבר לזיהום של מי וחופי הים באשדוד.
בפועל נכפה על תושבי העיר אשדוד לקלוט את שפכי מט"ש תימורים אשר "מושלכים" עליהם ממעלה הנחל. מיותר לציין כי הדבר גורם פגיעה סביבתית חמורה, מסכן את בריאות הציבור, הדגה בנחל, ויתר בעלי החיים בסביבתו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*