עזרו לאחרים לעשות שינוי בתפישה

עזרו לאחרים לעשות שינוי בתפישה

אנחנו חיים בעידן מרתק – אבל גם מבלבל. מצד אחד פתוחות בפנינו המון אפשרויות, אבל מצד שני השפע מקשה על חלק מאיתנו את הנתיב הנכון עבורם. רבים וטובים שבויים בזוגיות שאינה נכונה עבורם (או לא מצליחים בכלל למצוא ולקיים זוגיות), אחרים מבטיחים לעצמם שיקפידו על תזונה בריאה ולא עומדים בכך, התחושה בסוף יום שהוא התבזבז לריק משותפת ללא מעט אנשים וכך גם ההרגשה ש"צריך לבוא שינוי" – אולם המין האנושי מתקשה מאוד לשנות הרגלים שכבר התקבעו בו ואמונות שטבועות בו עמוק, וכך רבים נשארים תקועים עם תפישת עולם שאינה מיטיבה איתם.

רוצים לעזור לאחרים לעשות שינוי בתפישה? מרגישים שזה הייעוד שלכם? הנה כמה דרכים אפקטיביות במיוחד.

תקשורת יעילה עם תת המודע – NLP

שיטת NLP (ראשי תיבות של Neuro Linguistic Programming), שפותחה בשנות ה-70 בארה"ב, מבוססת על ההבנה שהמחסום העיקרי לשינוי בתפישה הוא התת מודע. במקרים רבים תת המודע אוחז באמונות שונות לחלוטין מאלה המודעות – למשל, אדם יכול להכריז שהוא רוצה ליהנות משפע כלכלי אבל בתת מודע הוא חושש שמא אנשים ירצו את חברתו רק בגלל שיש לו כסף ובעצם לא יאהבו באמת את מי שהוא.

בהתאם לימודי NLP מקנים כלים לתקשורת יעילה עם תת המודע, שבעקבותיה משתנה התפישה ומתחוללים שינויים מהירים בתחומי חיים רבים. מדריכי NLP עוזרים למטופלים לעבור תהליך משמעותי, וחווים סיפוק אדיר בעקבות השינוי הדרמטי.

מוח אחד – לנטרל את השפעת הטראומות

בדומה ל-NLP, גם שיטת מוח אחד (שאף היא פותחה בארה"ב, בערך באותה תקופה) מבוססת על ההבנה שגישה אל תת המודע היא המפתח לשינוי התפישה ומציאות חיינו.

במוח אחד הדגש הוא על איתור אירועי עבר שנתפשו ע"י האדם כטראומה, ועל כן הותירו בגוף מתח רגשי שלילי שבא לידי ביטוי בהווה בדרכים שונות (מצוקה פיזית, חוסר הגשמה, מצוקה רגשית, קשיים במערכות יחסים ועוד). מציאת הגיל בו אירע האירוע הרלוונטי והמעורבים בו, זיהוי הרגשות שחש האדם באותו רגע, ובעקבות כל זאת שחרור המתח, מובילים לשינוי בתפישה.

המסע של ברנדון בייס

ברנדון בייס הייתה מנחה בסדנאות ללימודי NLP ושילבה שיטה זו עם דמיון מודרך ומדיטציות על מנת ליצור את "המסע" – שיטה שבה מנחה המטפל את המטופל כיצד להתבונן בחייו, לחשוף את שורשי הקושי ובאופן כללי לעבור מסע של גילוי וניקוי בדרך לתפישה מיטיבה יותר.

פשוט להקשיב

עוד לפני שתתמסרו למסלול לימודים כזה או אחר, וכמובן במהלכו, תרגלו קשב. אמיתי. כזה שמנוטרל מכל הסחת דעת, משיפוטיות ואפילו מרצון לעזור. רק תקשיבו. זה יכול להיות למישהו קרוב אליכם או לאדם שנתקלתם בו באקראי – קשב מלא מעניק לכל אדם כמעט את האפשרות לתאר את חייו בכנות ולהבין אילו רבדים בתפישה שלו כדאי לו לשנות. זהו כמובן לא תחליף לתהליך טיפול מסודר, אולם במקרים רבים החוויה תורמת רבות (הן לדובר והן למאזין).

bansummer

פורסם על ידי
#

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*