עורך דין פלילי – ההבדלים בין עורך דין פלילי לאזרחי

עורך דין פלילי – ההבדלים בין עורך דין פלילי לאזרחי

עולם המשפט מתחלק לשני חלקים. חלק פלילי וחלק אזרחי. קיימים הבדלים רבים בין שני החלקים בלא מעט מובנים, אותם ניתן לראות הן בדרך בה משתמשים בעורכי דין אשר מייצגים את הצדדים והן בדרך בה המדינה, דרך החוק ודרך בתי המשפט מתייחסת לעבירות השונות אשר נידונות בתיקים אלו.

ההבדל הראשון טמון בכך שהעולם הפלילי מתייחס לעבירות שהמדינה היא הצד התובע בהן, בעוד שלאזרחים אין שום צד בתביעה. למעשה התביעה היא של המדינה כלפי החשוד, כשהמדינה מייצגת למעשה את הציבור.

ההבדל השני טמון בעובדה שעורך דין פלילי הוא תמיד הסניגור, קרי הצד שמייצג את הנתבעים. זאת בזמן שהפרקליטות הם הקטגורים, קרי הצד התובע. עורך דין פלילי מתמנה על ידי הלקוח שלו לייצג אותו בתביעה. המטרה שלו היא להגן על הלקוח ולהפריך את טענת התובע.

כמו במקרים רבים אחרים, אזי שבמשפטים פליליים על הצד התובע, קרי המדינה, להציג ראיות שאכן התרחש המקרה כפי שהוא מתואר ומי שאחראי על ביצוע העבירה הוא הנתבע. אם הם לא מצליחים להוכיח את זה, הרי שאין תיק, בשום צורה שהיא.

מה ההבדל בין תיק פלילי לאזרחי

בתיק אזרחי, אשר יכול לעסוק בפרשיות שונות, כספיות ואחרות, מי שעומד בצד התביעה, יכול להיות אזרח פרטי, חברה, מוסד או כל גורם אחר. המשפטים מתנהלים בין שני צדדים אזרחים ללא התערבות ממשלתית, כאשר מצד שני צריך לומר, שבתביעות אזרחיות, ברוב המקרים, העונש לא יהיה מאסר אלא כספי או אחר. רק בתיקים פליליים העונש יכול להיות מאסר ואף עם קלון, קרי עונש שימנע מהנאשם לבצע עבודות שונות (למשל בתחום הציבורי).

עורך דין פללי בדרך כלל יישאר בתחום הזה, למרות שישנם גם עורכי דין שעברו עם הזמן אל התחום האזרחי, כל אחד מסיבותיו הוא. מה שבטוח זה, שהם חוו תהליך עמוק של שינוי, שכן הדין הפלילי ממש לא דומה לדין האזרחי והמשפטים בשני המקורות מתנהלים בצורה שונה לגמרי ומחייבים גישה אחרת ללקוחות, לתביעה וכן למשפט כולו.

צילום: PIXABAY

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*