עורך דין פינוי בינוי

עורך דין פינוי בינוי

תכנית פינוי בינוי הינה תכנית להתחדשות עירונית אשר היוזמה שלה הגיעה ממשרד הבינוי והשיכון. הרצון הוא לאפשר לבעלי בתים בעלי יכולת כלכלית נמוכה לקבל דירות חדשות בתנאים טובים בהרבה מאלו בהם הם חיים. הרצון השני הוא להפוך שכונות ומתחמי בניה ישנים לשכונות חדישות שבהן תהיינה דירות חדשות ותשתיות מתקדמות. לרשות המוניציפאלית יש את היכולת להכריז על אזורים העומדים בקריטריונים כאזורי פינוי ובינוי ולהכין תכניות להקמתם מחדש.

במסגרת התכנית אמורים הדיירים לפנות את דירותיהן לתקופת הבנייה ולקבל אחרות חדשות לאחריה. כל דייר יגיע להסכם עם החברה שזכתה במכרז באופן עצמאי ופרטני. במסגרתו הוא זכאי גם לקבל דירה חלופית מושכרת. בעקרון, כל השדרוג הזה לא יעלה כסף לבעלי הבתים. יחד עם זאת, יש מצבים בהם בעלי הבתים אינם מתמצאים בכל התהליך ואינם מודעים לזכויותיהם וחובותיהם, אינם מרוצים מהתכנית, מתנגדים לה, רוצים לקבל תנאים טובים יותר ועוד. במקרים אלו, הם מעוניינים להידבר עם הרשויות או עם נציגי החברה הבונה ועוד. במקרים אלו ואחרים נוספים, הם זקוקים לשירותי עורך דין פינוי בינוי.

עורך דין פינוי בינוי מתמחה בכל הנושאים הקשורים לבנייה ובין היתר בפרויקט פינוי בינוי. הוא יכול לספק ליווי לכל לקוח החל משלב התכנון ועד לשלב בו נמסרת הדירה החדשה לידיו לרבות רישומן בלשכת רישום המקרקעין. בין היתר, הוא יוודא שהלקוח מקבל את כל הבטוחות הנדרשות, הסדרת שעבודים וביצוע כל הבדיקות הנדרשות במסגרת הפרויקט מן ההיבט המשפטי, התכנוני, וענייני המס. יש צורך להתנהל מול הבנק, הרשות המקומית, החברה הבונה, רשויות המס, מנהל מקרקעי ישראל (במידה והוא מעורב) ועוד.

מומלץ לערב עורך דין פינוי בינוי כבר בשלבים הראשונים לפרויקט וכאשר מקבלים הודעה על הכרזתו. יש צורך להתנהל בזהירות ובאחריות מול כל הרשויות. למשל, ניתן להתנגד  לתכנית או לחלקים ממנה אבל אסור להיות סרבן. על פי החוק הוא עלול להיתבע ולשלם פיצויים במקרים שונים, וכדאי מאוד לקבל ייעוץ נכון בנושא זה ובאחרים חשובים. עורך דין יכול לסייע לכל לקוח לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*