עורך דין מיסים – מתי אנחנו נידרש לשירותיו

עורך דין מיסים – מתי אנחנו נידרש לשירותיו

בתקופה האחרונה אנחנו שומעים על לא מעט אנשים מפורסמים, זמרים, דוגמניות, ספורטאים, עורכי דין, שפים ועוד, אשר מוצאים את עצמם מסתבכים בצורה כזו או אחרת עם רשויות המס. בדרך כלל זה נובע מהעובדה שהם פשוט לא שילמו מסים כנדרש, במקרים מורכבים יותר, מתברר שהם ביצעו עבירות מס חמורות יותר, כולל ניסיון להציג מיצג שווא שהם אינם חיים כלל בישראל ולפיכך הם לא צריכים לשלם מסים.

כל אחד אשר נחשד על ידי רשויות המס שהוא ביצע עבירות מס, מגיע לחקירה בה מעורבות רשויות שונות, כולל המשטרה. על מנת שהוא יוכל להגן על עצמו ולשמור על הזכויות שלו כנחקר וכחשוד, הרי רצוי שהוא ישתמש בשירותיו של עורך דין מיסים. מדובר בעורך דין שמתמחה בדיני מיסים ויודע כיצד להגן על הלקוחות שלו במצבים שונים, קרי מצבים של חקירה משטרתית כזו או אחרת.

צריך לומר, עורך דין מיסים יכול להיות גם עורך דין פלילי, זה לא מחייב בהכרח שהוא יעסוק בצד הפלילי, שכן יש מקרים בהם חברות ובעלי עסקים משתמשים בשירותיו של עורך דין לצורך תהליכים אזרחיים, אך ברוב המקרים הוא נדרש לבצע פעולות שקשורות לדין הפלילי, קרי מקרים בהם המדינה היא התובעת והלקוח שלו הוא הנתבע.

לפני שנסביר כיצד בוחרים עורך דין מיסים נדגיש, שיש מצבים בהם לקוחות שוכרים עורך דין בתחום לא בשביל להגן עליהם מפני הליכים פליליים כאלה ואחרים, אלא בשביל לנהל משא ומתן מול הרשויות, בין אם זה במסגרת תהליכים מסוימים ובין אם זה בשביל להימנע מהעמדה לדין, בסופו של דבר.

כיצד בוחרים עורך דין מתחום המיסים?

ראשית, צריך לחפש עורך דין אשר יהיה מסוגל לעמוד לצידנו בכל עת, להיות זמין עבורנו לאורך כל התהליך ויהיה מסוגל לספק את כל הכלים והשירותים הנדרשים בנושא.

שנית, אנחנו צריכים לחפש עורך דין עם ניסיון רב בתחום. צריך לזכור שהוא יצטרך לנהל תהליכים מורכבים, כולל ניהול משא ומתן מול גורמים שונים על מנת שנוכל לצאת מהמצב בו אנחנו נמצאים. רק עורך דין מנוסה ידע לספק לנו את כל הכלים הנדרשים לכך.

שלישית, אנחנו צריכים למצוא עורך דין שידע לרקום את התהליך, להוביל למצב בו האינטרסים שלנו מתממשים גם אם זה מורכב ולא פשוט.

ארבע, כשאנחנו בוחרים עורך דין, אנחנו צריכים לזכור בסופו של דבר, שמדובר במי שאמור לייצג אותנו אך הוא גם אמור לספק לנו את המידע הרלוונטי ביותר בשביל שנוכל להשיג את התוצאה הטובה ביותר שניתן.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*