עורך דין דיני משפחה

עורך דין דיני משפחה

לכל אחד מאתנו יש משפחה, כשהרצון הברור הוא ליחסים תקינים וחמים עמה. הבעיה היא שבתחום הזה לא הכל ורוד, עם שלל תרחישים שהמכנה המשותף שלהם הוא אחד: מחלוקות של ממש בין בני המשפחה, שעלולות להגיע אל בין כותלי בתי המשפט השונים בישראל – מה שעשוי לקרות לכל אחד מאתנו. זו הסיבה שמסבירה מדוע עורכי דין לדיני משפחה נכנסים לתמונה בשלל תרחישים.

במה עוסק עורך דין דיני משפחה?

תחום דיני המשפחה, ברמת ההגדרה הכללית, מתייחס למעמד אישי ולזכויות, לחובות ולמחלוקות המאפיינות אותו. זוהי הגדרה רחבה מאד, שמסבירה את תחומי הפעילות הרבים של עורך דין דיני משפחה. זה מתחיל עם סוגיות הקשורות לנישואין: החל מחתימה על הסכם ממון ועד לנושאים הקשורים ל"פירוק החבילה" במקרי פרידה וגירושין, דוגמת חלוקת רכוש, דמי מזונות, משמורת ילדים ועוד.

עורך דין בשדה המשחק הזה פועל רבות גם בתחומי הירושות והצוואות, עם עריכה כדין של צוואות על סוגיהן, פתרון מחלוקות בין יורשים פוטנציאליים וכן הלאה. נושאים אחרים בהם הוא עוסק הם אבהות, אפוטרופסות, אימוץ ילדים, פונדקאות ואפילו אלימות במשפחה, שמטשטשת את הגבולות בין הזירה המשפחתית לזו הפלילית.

הסיוע של עורך הדין בכל אחד מהתרחישים האלה הוא רחב בהחלט. הוא עשוי להעניק ייעוץ נקודתי, לסייע בעריכת משא ומתן או הסדרים (למשל, גישור גירושין), ללוות את בני המשפחה בתהליכים חשובים שצריכים להתבצע על פי הספר (אימוץ, ירושה) וגם לייצג את הלקוחות שלו בערכאות המשפטיות הרלוונטיות: בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

איך בוחרים עורך דין?

כאשר בוחרים עורך דין לדיני משפחה, מומלץ כצעד ראשון לבחור באיש מקצוע שהתחום הוא החלק המרכזי בפרופיל הפעילות שלו. יש צורך הרי בידע מקסימלי ביחס ללשון החוק בכל אחד מהנושאים (שהיא בהחלט מורכבת), בהיכרות עם תקדימים משפטיים חשובים ובירידה לפרטי הפרטים של המקרה – עורך דין מנוסה יוכל למלא את כל הדרישות הללו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*