14 שנים לפסטיבל ״עולים על הגל״

14 שנים לפסטיבל ״עולים על הגל״

לאשדוד יצאו כבר מוניטין כעיר רב תרבותית המאפשרת מרחב חיים לכל הקהילות בעיר ונותנת ביטוי במגוון תחומי תרבות, אומנות ופולקלור. בשבוע שעבר זה קרה שוב, בפעם ה-14, כאשר עולים מכל הקהילות בעיר, יכלו להציג את ייחודיותן בפסטיבל שהוא שיר הלל לציבור העולים. היה שם הכל, בפסטיבל עולים על הגל, אומנים ויוצרים עולים אשר הציגו את עבודותיהם ביריד אומנות ססגוני, ברחבה הגדולה של קריית התרבות. היו שם הרכבים מוזיקליים אשר הופיעו על הבמה המרכזית והציגו מוזיקה אותנטית מארצות המקור. היו שם להטוטנים וליצנים והולכי קביים ומפריחי בלונים אשר יצרו קריית שמחה תוססת להנאת באי הפסטיבל.

אבל לא רק. בכמה מוקדים ברחבי העיר, באולמות ובמרכזי תרבות, התקיימה פעילות מרתקת של אומנות, פולקלור ומוזיקה. זמרים ונגנים, ילדים ומבוגרים, אותנטי ומקומי, ישן ומודרני – הכל התערבב לכדי יצירה אחת מלוכדת שהציגה קשת מרתקת של צבעים וטעמים עם מכנה משותף אחד – עם ישראל. "כולנו כאן, על במה אחת. זה קיבוץ גלויות אמיתי שבו כל אחד מביא את חלקו וביחד אנו בונים פאזל ענק ומרשים שמשקף את עם ישראל" אומרת גב' דניאל שמלב, מנהלת המחלקה לקליטה ועלייה בעיריית אשדוד.

לפסטיבל הגיעו עולים וותיקים רבים, משפחות וצעירים, אשר הצביעו ברגליים, סיירו בין הדוכנים שמעו מוזיקה טובה ונהנו. בין האורחים אפשר היה לראות את שרת הקליטה גב' סופה לנדבר וסגן ראש העיר מר ולדימיר גרשוב אשר ביקרו בכל אירועי הפסטיבל ובירכו את משתתפיו ואת אורחיו.

המוטו של הפסטיבל היה "קיבוץ גלויות שר ורוקד על במה אחת" ואפשר היה לחוש שאכן על במה אחת התקבצו עולים מקהילות שונות.  אמנים עולים יוצאי רוסיה, צרפת, מרוקו, אתיופיה, עיראק, ארגנטינה, גיאורגיה, אוקראינה ומדינות אחרות, הביאו את מיטב התרבות, הפולקלור והמסורות מארץ מוצאם ויצרו חגיגה עירונית מרשימה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*