עו"ד דיני עבודה – למצוא את האיש הנכון שיעמוד לצידנו

עו"ד דיני עבודה – למצוא את האיש הנכון שיעמוד לצידנו

מכל דיני המשפט שקיימים בספר החוקים בישראל, נדמה שדיני עבודה הם אלה שהכי משפיעים עלינו, בוודאי ביום יום. הרי כולנו, בצורה כזו או אחרת מתמודדים לא פעם עם מצבים מסוימים במקום העבודה שלנו או במקום עבודה שעבדנו בו, אשר מחייב אותנו לחשוב, האם נכון מצדנו לנקוט עמדה, לבצע מהלך משפטי, בין אם זה אומר משהו התחלתי, ראשוני, משהו בגדר הרתעה או ללכת עד הסוף, גם אם זה אומר ללכת למשפט.

דיני עבודה, כפי שאנחנו יכולים להבין, מתעסקים בכל הנושא של היחסים בין עובד למעסיק, בין עובד למקום עבודתו, על רבדים שונים ומגוונים. אגב, בניגוד למה שנהוג לחשוב, דיני עבודה לא מייצגים רק עובדים אלא גם מעסיקים ולא פעם יהיו אלה דווקא המעסיקים שיתבעו עובדים בגין הפרת החוק על פי כל מה שמתייחס לנושא.

עו"ד דיני עבודה הוא אדם שמתמחה בחוקים אלו, יודע לתת מענה, בין אם זה לעובד ובין אם זה למעסיק או למקום עבודה, והוא יעמוד לצידנו בכל צד שנהיה, בהתאם לצורך ובהתאם למקרה. במקרים מסוימים הוא יהיה איתנו בתהליכים קדם משפטיים, תהליכי גישור, בוררות, ואפילו בתהליכים של ניהול משא ומתן, מקרים בהם זה לא אמור להוביל להליך משפטי (למשל, ניהול משא ומתן על תנאים). כמו כן, באופן טבעי, עו"ד דיני עבודה יהיה איתנו בכל הליך משפטי, במידה וזה יגיע לשם.

מתי אנחנו נשכור את שירותיו של עורך דין דיני עבודה

יש מקרים רבים בהם נמצא את עצמנו נזקקים לשירותיו של עו"ד דיני עבודה. כך למשל, בכל מה שקשור לדיני עבודה גיל פרישה ותנאים לעובדים ותיקים, מבוגרים. כידוע, כיום יש ויכוח סוער בשאלה, מתי צריך להיות גיל הפרישה ומה בדיוק אפשר לעשות עם עובדים שמגיעים לגיל זה.

מצד אחד, עובדים רבים לא רוצים לעזוב, לא רוצים לפרוש, מאחר וזה נוח להם להישאר ולהמשיך לעבוד, כל עוד הם יכולים מבחינה פיזית ומנטאלית. מצד שני, מקומות עבודה רבים מעדיפים שהן יפרשו בשביל להכניס כוח צעיר במקומם.

כל מה שמתייחס לדיני עבודה במקרה כזה, מאפשר לחייב אותם לפרוש, אך צריך לספק להם את כל התנאים הנדרשים בשביל שיוכלו לפרוש בצורה מכובדת, יוכלו להמשיך לכלכל את עצמם. הכל כמובן בהתאם לחוזה שלהם, ובהתאם לחוק.

זו רק דוגמא אחת מתי אנחנו נידרש לשכור את שירותיו של עורך דין שמתמחה בנושא, ויכול לספק לנו הגנה משפטית, ייעוץ או כל דבר אחר שאנחנו צריכים.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*