עד סוף השנה יתווספו עוד 50 אוטובוסים חשמליים

עד סוף השנה יתווספו עוד 50 אוטובוסים חשמליים

כחלק ממערכת התחבורה הירוקה המתקדמת שמוקמת בעיר אשדוד בעלות של כחצי מיליארד שקלים, חברת אפיקים חנכה הערב את האוטובוס החשמלי הראשון, מתוך 40 שהיא תפעיל בעיר בתוך כשנה. המערכת המתקדמת, בשילוב האוטובוסים החדישים, תהפוך את תנועת האוטובוסים לרציפה ומדויקת, בדומה לרכבת, ובתוך כך גם תשמור על איכות הסביבה.

אתמול השיק ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי בליווי של שר התחבורה ישראל כץ את האוטובוס הראשון שפועל בעיר.

חברת "אפיקים תחל להפעיל בימים אלו את האוטובוס החשמלי הראשון, מתוך כ- 40, שבכוונתה להפעיל בעיר אשדוד בתוך כשנה, במסגרת פרויקט ה-BRT המתוכנן בעיר. מדובר באוטובוס החשמלי הראשון שהורכב בישראל אשר שלדתו מיובאת עי חברת אוטו חן הישראלית והינו תוצר של שיתוף פעולה בין גולדן דרגון הסיני ומפעלי ההרכבה הישראלים: מרכבים והארגז בעידוד.

טווח נסיעתו של האוטובוס הינו 250-300 ק"מ בין טעינות, אינו פולט מזהמים מסוכנים מפחית את השימוש בנפט ועי כך מסייע בצמצום אפקט החממה. אוטובוס זה הינו ללא דלק, ללא שמנים, ללא גיר, 100% חשמלי, והוא מאד שקט !!!
במסגרת הפעלתו כפיילוט, יפעל בקווי שירות המופעלים עי חברת אפיקים בעיר במטרה לבחון את יכולותיו התפעוליים ורמת השירות לנוסע. עד סוף השנה אמורים לפעול כ- 40 אוטובוסים דומים בעיר, על מערכת מסלולים ייעודית, שתצויד באמצעים טכנולוגיים שונים.

אחד האמצעים הללו הוא מערכת המותקנת על גבי האוטובוסים החשמליים עצמם, ובמקביל בצמתים ראשיים, המאפשרת עדיפות ברמזורים לתחבורה הציבורית. כאשר אוטובוס מתקרב לצומת, המערכת מזהה את תנועתו ומחליפה את הרמזורים באופן שעוצר את התנועה ומאפשר לאוטובוס לעבור ללא עצירה. המערכת כולה, בשילוב הנתיבים הייעודיים, תאפשר לאוטובוסים של אפיקים תנועה רציפה, שמטרתה לדייק את זמני הנסיעה באופן מרבי, ותוך שמירה על איכות הסביבה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*