עבירות מין במשפחה בתקופת הקורונה

עבירות מין במשפחה בתקופת הקורונה

לפי מה שנתונים מראים עבירות מין במשפחה נמצאות בירידה של 30 אחוזים במקרי הדיווח במהלך תקופת הקורונה. אך אין זה אומר שזה באמת המצב. לצערנו יש המון נשים ובני משפחה שסובלים מעבירות מין בתוך המשפחה שלהם ועם המצב הנוכחי של סגר ואי יכולת יציאה מהבית תהיו בטוחים שזה רק מחמיר. עצם העובדה שיש פחות דיווחים נובעת כנראה מהסיבה שהקורבנות פוחדים להתלונן כל עוד הם סגורים בבית עם התוקף שלהם. כמובן שאין זה אומר שזה בהכרח המצב, אך אין לקחת בקלות ראש את נושא עבירות המין במשפחה רק מהסיבה שהמספרים מראים על פחות דיווח.

מה נחשב לעבירת מין?

לפי החוק כל מקרה שבו הוחדר חפץ או איבר ללא הסכמה לגוף הקורבן, המקרה נחשב כאונס. מהסיבה שיש התייחסות נפרדת בחוק למעשי סדום, ניתן להבין שרק נשים יכולות להיאנס לפי החוק. מעשה סדום נחשב לכל מעשה שכולל החדרת חפץ או איבר ללא הסכמה לפי הטבעת או הפה של הקורבן. עבירות כאלה נחשבות מאוד חמורות בפני החוק ולצערנו אנחנו שומעים על לא מעט מקרים כאלה בשנה האחרונה.

עוד עבירת מין חמורה היא בעילה בהסכמה, שזה בעצם מתייחס לכל קיום יחסי מין גם אם בהסכמה עם קטין בין הגילאים 14-16. במידה ויחסי המין בוצעו תחת ניצול יחסי מרות החוק יהיה תקף גם על קיום יחסי מין בטווח של הגילאים 16-18. יש להיות זהירים בנושא שכן גם אם היחסים בוצעו בהסכמה והקטין לא מעוניין להתלונן החוק מתייחס לכך כעבירת מין לכל דבר ויש להימנע מזה בכל מחיר.

כמובן שגם קיימים סוגים אחרים של עבירות מין כמו התערטלות בציבור, התבטאויות מיניות, ביצוע מעשה מגונה בפני קטין ועוד. מערכת המשפט לוקחת ברצינות יתרה את נושא עבירות המין וחומרת הענישה בנושא ולא מקילה על העבריין בכלל. החוק אומר שאדם שהורשע באונס לא יכול לקבל הקלה של יותר מרבע מהעונש המקסימאלי שלו, שכן זו עבירה חמורה ביותר.

חשוב לדעת שבמקרים בהם עבירת המין מעורבת באלימות פיזית או איומים, החוק מתייחס לעבירה זו גם כעבירת אלימות והעונש יהיה חמור יותר ובהתאם. בנוסף אם העבירה בוצעה בקטינים או בוצעה בתוך המשפחה החוק יחריף את הענישה גם במקרים כאלה.

עבירות מין בתוך המשפחה

עבירות מין בתוך המשפחה נחשבות לבין העבירות החמורות ביותר. לצערנו יש יותר מידי מקרים בהם אנחנו לא יודעים על העבירות שמתבצעות או שבני המשפחה או הקורבן מפחדים או מתביישים לגשת ולהתלונן. יש לדעת שבמקרים כאלה רצוי מאוד לפנות לעורך דין פלילי שיגן על הקורבן ואף ימנע מפגש ומחייה משותפת עם התוקף שלו. דבר כזה נחשב מאוד משמעותי בעבירות מין בתוך המשפחה מהסיבה שלא תמיד לקורבן יש לאן ללכת ותהיו בטוחים שהוא לא רוצה לחזור לבית שבו נמצא התוקף שלו ולהימצא בסביבתו, במיוחד בתקופת המשפט או בתקופה שלאחר התלונה.

עבירת המין החמורה ביותר בתוך המשפחה היא אונס או מעשה סדום, כאשר אם מי שביצע את העבירה הוא האדם שאחראי על הקורבן העונש יהיה העונש המקסימאלי לעבירות מין והוא 20 שנות מאסר. העבירה השנייה הכי חמורה היא עבירת בעילה באישה שגילה 14 שנים ולא הגיעה עדיין לגיל 21, עי ידי בן משפחה. העבירה חלה גם על ביצוע מעשה סדום בנער באותם הגילאים, ועונש במקרה כזה הוא 16 שנות מאסר. העבירה השלישית החמורה ביותר היא מעשה מגונה בקטין או חסר ישע על ידי האדם שאחראי עליו והעונש הוא 5-10 שנות מאסר. ולבסוף העבירה הרביעית הכי חמורה היא ביצוע מעשה מגונה בפני קטין על ידי בן משפחה והעונש הוא 4 שנות מאסר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*