סתם יום של חול… פסטיבל אומנות בחול

סתם יום של חול… פסטיבל אומנות בחול

השבוע התקיים אירוע קיץ גדול שעמד בסימן פסטיבל אומנות בחול,  פרי שיתוף פעולה של המרכז למשפחה, הפארק הנגיש וקהילה נגישה – תכניות משלימות של מחלקת שיקום במנהל לשירותים חברתיים.

לפסטיבל הקיץ, שהתקיים בחוף באר-שבע, הוזמנו אנשים משפחות מיוחדות  לאירוע; הגיעו משפחות בהן ילד מיוחד על מנת לבלות יחד בחוף נגיש כמשפחה, הגיעו גם הורים עם מוגבלות שזו הייתה הזדמנות בשבילם להגיע עם ילדיהם לאירוע נגיש בחוף הים, הגיעו סבים וסבתות  יחד עם הנכדים, הגיעו צעירים ואנשים בוגרים שהגיעו ממסגרות הדיור שלהם לפעילות חווייתית בחוף הים.  האירוע תוכנן כך שאנשים בכל גיל יוכלו למצוא בו עניין.

הפעילות המרכזית באירוע הייתה פיסול בחול ובניית מבנים ופסלים מחול סמוך לקו המים. לפעילות זו יכלו להגיע גם אנשים עם מוגבלות מוטורית בעזרת  שלושה כסאות להתניידות בחול שהעמיד לרשותנו אגף החופים.

מתנדבים של הפארק הנגיש והמרכז למשפחה הפעילו תחנות פעילות שונות לילדים כדוגמת הכנת שרשרות מצדפים, הכנת טביעת יד בגבס, משחקי מים ברחבת החוף, עמדת בועות סבון ועוד.

עמדה נוספת אפשרה כניסה למים עם כסאות ייעודיים, שאותה הפעילו המתנדבים המקסימים של העמותה לקידום הגלישה באשדוד בהובלתו של אלוף העולם האשדודי  לגלישת גלים לאנשים עם מוגבלות – עדי קלנג.

ברחבת החוף ארגנו המתנדבים הרקדה ספונטנית יחד עם הולכי קביים מתיאטרון ברמוזה שהגיעו גם הם לחוף לשמח את הילדים.

לאירוע הגיעו כ- 300 איש, מאשדוד והסביבה, וכל משפחה קיבלה שי צנוע, וקופון לרכישת מים ושלגונים במזנון החופיקס. גם בני הנוער המפעילים את מיזם חופיקס, בהובלתו של רותם, נרתמו לסייע ועזרו בניוד הכסאות והשולחנות לכל מי ששכר אצלם וסייעו בתפעול האירוע.

האירוע זימן הרבה רגעים מרגשים, אבל הרגע המרגש ביותר לכל הדעות היה, כשאמא עם ניוון שרירים שהגיעה לאירוע עם ילדיה, (ולא יכולה להניע את ארבעת הגפיים),  נכנסה למים על הכסא המיוחד בפעם הראשונה מזה 30 שנה,  בסיועם של מתנדבי העמותה לקידום הגלישה, לקול צהלות השמחה וההתרגשות של ילדיה, שצילמו את האירוע מכל זווית ולא ידעו את נפשם מרוב אושר והתרגשות.

אנחנו כבר עם הפנים קדימה לאירוע הקיץ בשנה הבאה אחרי שקיבלנו משובים חיוביים מאד מכל המשפחות והצעות לייעול וחשוב לנו להודות לכל הגורמים שסייעו להצלחת האירוע והפכו אותו לחוויה המרגשת שהיה: למר אריה תורג'מן – מנהל אגף החופים ולתמי מזכירת האגף ולכל צוות אגף החופים על שיתוף הפעולה ההדוק לטובת הצלחת האירוע, , למירב אבירם – מנהלת מחלקת נוער וצעירים במנהל לשירותים חברתיים על ההיערכות המיוחדת של העובדים במיזם חופיקס שסייעו לנו בכל דבר ועניין, לנוער הפארק – מתנדבי הפארק הנגיש ולמתנדבי המרכז למשפחה שסייעו בהפעלת עמדות ההפעלה ואחרונים חביבים – לעדי קלנג ומתנדבי העמותה לקידום הגלישה והספורט הימי באשדוד שמתגייסים תמיד לסייע ובזכותם זכינו לרגעים המרגשים ביותר באירוע.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*