סרטים וספרים בקולנוע

סרטים וספרים בקולנוע

זה קרה שוב השנה, תלמידים מ-32 בתי ספר יסודיים התכנסו ביום שלישי (26/5/15), במתנ"ס "דיונה", ליום שיא בנושא "מצעד הספרים", ונהנו מפעילות מגוונת שבסופה הוצגו תוצרי העשייה שלהם במהלך שנת הלימודים. את האירוע המיוחד כיבדו בנוכחותם מפקחים ומדריכי משרד החינוך, ראשי מינהל החינוך וסופרים אשדודיים שבאו לפרגן.

"אשדוד בסימן קריאה", תוכנית ייחודית המתקיימת במערכת החינוך היסודית, מציינת עוד יום שיא לפעילות שנתית סביב עולם הספר ועידוד הקריאה, במהלכו יכלו האורחים והתלמידים לצפות בתוצרי העשייה של התלמידים אשר פעלו במהלך השנה בסדנאות  דרמה, כתיבה, יצירה וסרטי קולנוע, אותם הפיקו בעצמם במסגרת התוכנית לעידוד הקריאה ושהפכו לגולת הכותרת ביום השיא.

את היום המיוחד פתחה מקהלת בי"ס "מרום" במופע שירים ולאחריה הופיעו ילדי סדנת הדרמה של התוכנית "אשדוד בסימן קריאה", במסכת על חייו של המשורר חיים נחמן ביאליק. בהמשך הציגו ילדי בי"ס צמח משיריו של אריק איינשטיין "מביאליק עד אריק" ובסה"כ הציגו התלמידים מופעי במה מהנים אשר השאירו רושם נאה על הנוכחים.

בשלב הבא התפזרו התלמידים לסדנאות ובהדרכת מדריכי תכנית קרב ערכו פעילות בכיתת אמנות, כיתת קומיקס, אוריגמי, מחול ועוד, כאשר העיסוק בספרי "מצעד הספרים" היה לנושא המשותף והמרכזי. גב' יהודית גרנות, יוזמת התכנית ומנהלת המחלקה לחינוך יסודי, העלתה על נס את ייחודיותה ובלעדיותה שלך התכנית בכל הארץ וציינה כי "התוכנית בנויה על ארבעת הדגלים שקבע ראש העיר בחזון החינוך העירוני, המביאים לידי ביטוי את המצוינות, ערכיות הישגיות ושוויוניות". גרנות שלחה ברכה מיוחדת למנהלי בתי הספר, למדריכים ולאנשי הפיקוח השותפים המלאים להצלחת התוכנית.

גב' מרטין עובדיה, מנהלת החטיבה הצעירה במינהל החינוך, ציינה את חשיבות הקריאה והדרכים המגוונות שניתן להביאה בפני הילדים שאחת מהן היא הפקת סרטים שעליה הושם דגש השנה. ואכן אנשי תכנית קרב הציגו במהלך היום 7 סרטים מיוחדים, פרי עבודות התלמידים, שכל אחד מהם הציג זווית ראיה שונה ומיוחדת משלו על עולם הקריאה והספרים. כך אפשר היה לחזות באליעזר בן יהודה בא לבקר באחת הכתות, בלואי פסטר המתראיין בתוכנית אירוח ומספר על תגליותיו, פסיכולוג שנתן עצות לדמויות מעולם האגדות… ועוד רעיונות שלא הייתם מעלים על דעתכם אלמלא עולם הסרטים והקולנוע שמאפשר זאת.

בסיום הטקס הוענקו גביעים ותעודות לבתי הספר אשר זכו בחידון המקוון על ספרי מצעד הספרים. גרנות  ספרה כי ביום החידון היא בקרה בבתי הספר והיה זה מחזה מרנין לראות את התלמידים יושבים מול המחשב ומנסים לענות באופן מדויק על שאלות החידון. "למרות גילם הצעיר, ילדי כתות ב-ג', גילו המתמודדים יכולות עבודה מצוינות בסביבה מתוקשבת וענו על שאלות הדורשות מיומנות רבה בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט" היא אומרת ומציינת כי "החידון אשר החל כיוזמה מקומית וייחודית של המחלקה לחינוך, הפך למיזם מחוזי".

להלן בתי הספר שהגיעו למקומות הראשונים:

– מקום ראשון: גאולים, מוריה, הראל, יהל"ם.

– מקום שני: אמירים, אלונים, יד שבתי, צמח, רננים, אורות ,שז"ר.

– מקום שלישי: יצחק רבין, המגינים, נוף ים, רתמים.

ברכות לזוכים ולציבור המשתתפים ואיחולים ליום שיא נוסף בשנה הבאה.

צילום: לימור אדרי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*