סקר: רק 4% מהצרכנים הישראלים מבצעים רכישות באמצעות טלפון סלולרי

סקר: רק 4% מהצרכנים הישראלים מבצעים רכישות באמצעות טלפון סלולרי

העולם הדיגיטלי שינה באופן משמעותי את הרגלי הצריכה של הישראלים ובעולם בכלל, כאשר רשת האינטרנט פתחה את עולם המסחר והפכה אותו לגלובאלי. ישנם מעט מאוד מוצרים כיום שלא ניתן או לא מומלץ לרכוש באינטרנט, וגם במקרה של מוצרים אלה, הצרכנים נוהגים להכין את הקרקע לרכישה על ידי שימוש ברשת לצורך חקר שוק, קבלת המלצות ודיס- המלצות על המוצר והשוואת מחירים. שוק הרכישות באינטרנט מגלגל כחמישה מיליארד ₪ בשנה במדינת ישראל לבדה. נתון זה עוד צפוי לגדול כאשר מומחים מעריכים כי עד שנת 2019 מעל 90% מהישראלים ישנו את הרגלי הצריכה שלהם ויעבירו אותם לרשת האינטרנט, תוך שילוב רכישות מהארץ ומחו"ל.

בבחינה של נתונים אלה מפתיע לראות כי דווקא הרכישות באמצעות הטלפון הסלולארי אינן תופסות פלח שוק משמעותי ומגיעות רק לכ- 4% מהישראלים, הנוהגים לבצע את רכישותיהם באמצעות טלפון סלולרי.

טלפון סלולרי- מכשיר נייד או מחשב אישי?

תמו הימים בהם אנשים טענו כי הם מבקשים לעצמם טלפון סלולרי לצרכים פונקציונליים בלבד, וכיום כמעט ולא נמכרים מכשירים שאינם מכשירים חכמים- הסמארטפונים. חברת סלקום מציעה מגוון מכשירים חכמים מתקדמים בחבילות נוחות, מתוך ההבנה כי השרות וזמן האוויר שהיא מספקת ללקוחות,  הם רק חלק מחבילה כוללת, ורכישת טלפון סלולרי של סלקום ממבחר הסמארטפונים המתקדמים ייתן ללקוח מענה רחב ומדויק יותר לצרכיו.

גם חברות סלולאריות אחרות מתהדרות במגוון מכשירים חכמים למכירה ובשילוב עם כרטיס סים הכולל חבילות שיחות והודעות ללא הגבלה, ובעיקר חבילות אינטרנט. אין טעם היום ברכישת טלפון סלולרי חכם מבלי לרכוש גם חבילת אינטרנט שתאפשר את השימוש בכל הפונקציות המוצעות בו.

למרות כל זאת, לפחות ברמת הרכישות ברשת, הטלפון הסלולרי טרם החליף את המחשב האישי, ומרבית האנשים מעדיפים לבצע את רכישותיהם אל מול המסך הגדול של המחשב. הסיבות עשויות להיות טכניות: נוחות השימוש במקלדת ולא במסך מגע, גודל המסך, האפשרות לראות בצורה טובה יותר את המוצרים המוצעים, לפתוח עמודים במקביל בנוחות ועוד. חלק לא קטן מהאוכלוסייה הבוגרת עובד במשרדים ובעל גישה למחשב במרבית שעות היום, הן בבית והן במקום העבודה, ומשום כך יעדיף לבצע את הרכישות בנוחות.

טלפון סלולארי עדיין ייתן מענה לצרכים אחרים של הצרכן ברשת, החל משימוש בווטצאפ למטרות אישיות ו/או עסקיות, גלישה ברשתות החברתיות, חיבור תמידי לאימייל וחיפוש מידע במנועי החיפוש, שם מעניק המכשיר הנייד נוחות שימוש ואפילו עולה על השימוש במחשב האישי לצורך זה, וזאת בשל הזמינות התמידית של המכשיר הנייד, בו אנשים נוהגים לחפש החל ממסעדות ועד רופאים.  שימוש נוסף ומשמעותי במכשיר הסלולרי הוא תוכנות ה- GPS , אשר החליפו לחלוטין את מכשירי ה- GPS שנמכרו בעבר, ומעניקות שירות מסונכרן עם מצב הכבישים ומידע עדכני מהנהגים בכל רגע נתון וללא עלות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*