סיפורי חווה בשבוע הספר

סיפורי חווה בשבוע הספר

שבוע הספר מהווה תמיד חגיגה עבור כל בני המשפחה, אך כשהוא מתקיים בטבע, זוהי חגיגה כפולה. תשאלו את ההורים והילדים שהתארחו בחווה החקלאית ונהנו מחוויה מרנינה סביב ספרים ויוצרים.

השבוע הוזמנה הקהילה לציין את שבוע הספר ברחבי החווה בשיתוף מרחב יצירה אשדוד. ההורים והילדים זכו להתארח בחווה, להיפגש עם ארבעה ספרים ויוצרים, בארבעה מוקדים חווייתיים, מעשירים ומהנים, ולחגוג את שבוע הספר בצורה אחרת.

– בגן הירק הם פגשו את "חנן הגנן" מאת רינת הופר – בעזרתו למדו שכל זרע הוא מטמון, שיכול להצמיח עבורנו המון. הם יצרו וקישטו עציץ מקופסת שימורים, בו שתלו שתיל חסה טעים.

– בפינת החי הקשיבו כולם לסיפור "איתמר פוגש ארנב" מאת דויד גרוסמן – והבינו שהיכרות עם הגורם המפחיד עוזרת להתיידד ולהתמודד עם הפחדים. יחד יצרו הם ארנב חובק כוס – אותה מילאו בגזר בריא וטעים, ולאחר מכן ליטפו והאכילו ארנבונים חמודים.

– "מי לא מכיר את אופיר?" – באוהל האירוח המחיזו בשירה, בנגינה וברון את ספרה של מרים רות "תירס חם", וטיילו בעקבותיו בערוגת התירס בחווה. בתוך כך הם למדו על הדגן העשיר בערכים תזונתיים, ועל תרומתו לבריאות. וכמובן, בסיום אף קינחו בטעימת תירס חם.

צוות החווה מספרים כי בכיתת החוויה החקלאית יצאו ההורים והילדים לתצפית בעקבות "הזחל הרעב" מאת אריק קרל – צפו בזחלי טוואי המשי בעזרת מכשירים אופטיים ולמדו על מחזור חייו. בעיקר הם גילו שצריך לתת לכל יצור להתפתח בזמן ובדרך שלו, אפילו לילדים. ולסיכום הם יצרו לעצמם זחלים רעבים בשלל צבעים.

לדברי תמי, אחת האמהות: "הפעילות בחווה הייתה מדהימה. הבת שלי, אני ובעלי מאוד נהנינו !!!! אוירה נעימה ורגועה, הנחייה מקצועית. היה כייף, איכותי, מעשיר ומעניין."

חדווה אליעד, מנהלת החווה, מבטיחה: "נהפוך את שבוע הספר העברי למסורת של חגיגה. בחווה אנו משלבים תחומי עניין מגוונים, כמו: כישורי שפה, אוריינות, מדע וטכנולוגיה, מחשבים, מסורת יהודית ועוד בלימודי החקלאות והקיימות. כך אנו מאמינים שניתן לקרב את התושבים לטבע ולסביבה ולגרום להם להיות יותר אכפתיים ותורמים לסביבה". אליעד מזכירה גם ש"האירוע הקהילתי הבא שאנו עורכים, בשיתוף איגוד ערים לאיכות הסביבה, הקק"ל ומחלקת איכות הסביבה הוא 'לילה ירוק לבן' בתאריך 7 יולי, בין השעות 19:00-22:00. כולם מוזמנים."

יופי של חג לספר וליצירה העברית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*