"סיירת ירוקה" בגנים ציבוריים

"סיירת ירוקה" בגנים ציבוריים

מיזם חדש של מינהלות הרבעים הושק בשבוע שעבר וכבר אפשר לראות את חבריו מסיירים במרחבים הציבוריים באפודים זוהרים ובחיוך. המיזם נקרא "סיירת ירוקה" והוא מצטרף לפעולות אחרות שעושות המינהלות בשמירה על איכות הסביבה והמרחב הציבורי. המיזם יפעל בכל מינהלות הרבעים באשדוד.

המחלקה לאיכות הסביבה, איגוד ערים לאיכות הסביבה, הרכזים הקהילתיים ומנהלות הרבעים בעיריית אשדוד חברו יחדיו למיזם המשותף, "סיירת ירוקה", שמטרתו שמירה על איכות הסביבה וטיפוח ערכי סביבה. המיזם החדש אשר יצא לדרך בשבוע האחרון,  יפעל בגנים הציבוריים ובמרחב הציבורי. בשלב זה ברבעים י"א-י"ב אך סיירות דומות יוקמו בכל מינהלות הרבעים בעיר.

"הסיירת הירוקה", המורכבת מפעילים במינהלות הרבעים, נועדה לפעול כאמור בכל המנהלות העירוניות ובשלב זה הושקה במינהלת י"א-י"ב, לאחר שפעילי "הסיירת" עברו הכשרה ומשמשים גם כ"נאמני ניקיון" בכל העיר. "הסיירת" פועלת בהתאם לחזון ראש העיר ולמדיניות העירונית בתחומי איכות הסביבה והבריאות, המכוונת ל"עיר ירוקה", "עיר מקיימת ובריאה", "עיר בטוחה" וכיו"ב, והיא כפופה ישירות לראש מינהלת הרובע.

מר שלומי נהון, ראש מינהלת רבעים י"א-י"ב שמפעיל את הסיירת החדשה, מציין כי בראשה של כל קבוצה כזו עומד אחראי או אחראים והם פועלים בהתאם למדיניות העירונית ובכפוף ליעדים מוגדרים. "בראש הסיירת שלנו עומדים חיים כהן ושמואל, פעילים במינהלת שעברו הכשרות מתאימות" הוא אומר ומציין שלראשי הצוותים הללו הוגדרו מטרות כגון: עידוד תושבים לאקטיביזם סביבתי, הגדלת הנוכחות במרחב הציבורי, שיפור תחושת הביטחון של הילדים והתושבים בפארקים הציבוריים, שמירה על הרכוש הציבורי ע"י פעולות הרתעה ומניעת ונדליזם ועידוד פעילות של מחזור והפרדה.

לקראת גיוס הפעילים והכשרתם לשמש כחברים ב"סיירת הירוקה", התגבשה במנהלת הרובע תוכנית עבודה ומשמרות פעילים, התואמת את שעות העומס של נוכחות הורים וילדים בגנים הציבוריים. חברי הסיירת הינם פעילים בוועדת איכות הסביבה של מינהלת הרובע כך שהם מכירים מקרוב את הרובע, את המרחבים והגנים הציבוריים, את האוכלוסייה וכן את הנושאים העומדים על סדר יומה של הועדה הרובעית. צוות הפעילים בסיירת למד בין השאר לעבוד מול המוקד העירוני ומול יחידת האכיפה  העירונית, כאשר בסוף כל פעילות מועבר דו"ח לראש המינהלת.

ראש מינהל התפעול מר שלמה רוטנברג המוביל את התוכנית האסטרטגית למעורבות אקטיבית של ציבור התושבים בכל מה שמתקשר לחייהם ולאיכות סביבתם, מסר ש"הסיירת הירוקה היא עוד נדבך חשוב בשיתוף הציבור ובמעורבות פעילה של התושבים" ובמינהלת מוסיפים: "תושבים הלוקחים את האחריות לידיהם מרוויחים כפול. ראשית הם יודעים טוב יותר מה צריכים תושבי הרובע ובכך הם מקלים על המערכת וחוסכים משאבים ושנית הם חשים בעצמם סיפוק על שהם פועלים לטובת הסביבה בה הם חיים, עבור בני משפחתם ואפילו עבור עצמם".

בתמונה: ראש המינהלת מר שלמה נהון (משמאל) ושני פעילים בסיירת הירוקה.

 

bansummer

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*