סיור מאורגן בעיר הנמל הציורית פורטו

סיור מאורגן בעיר הנמל הציורית פורטו

פורטו היא עיר נמל ידועה הנחשבת לבירת מחוז צפון פורטוגל, זו העיר השנייה בגודלה ובחשיבותה במדינה, ומיליוני תיירים מבקרים ונופשים בה מדי שנה. בשנים האחרונות גם התייר הישראלי החל לגלות את נפלאות העיר, וכיום קל יותר מתמיד להגיע לפורטו ולנפוש בה, לאחר פתיחת קווים ישירים לפורטוגל ובעקבות התחרות בין חברות התעופה הגורמת להוזלת מחירי כרטיסי הטיסה.

עיר הנמל הקסומה ממוקמת לאורך הגדה הצפונית של נהר הדוארו, לחוף האוקיינוס האטלנטי. בעיר מתגוררים כ-250,000 תושבים, בעבר הייתה קהילה יהודית גדולה בעיר, לאחר שבשנת 1492 יהודים שגורשו מספרד השכנה בחרו להתיישב בעיר הנמל השלווה.

סיור מודרך בעברית באחת הערים היפות והמעניינות בפורטוגל

ישראלים רבים אוהבים לטייל ולנפוש באירופה ובשלל יעדים נבחרים נוספים, פורטוגל הפכה בשנים האחרונות ליעד תיירותי מוביל בגלל המחירים המשתלמים, המרחק הקצר יחסית מישראל, שלל פתרונות הלינה, אפשרויות הבילוי והקניות וכמובן האטרקציות הרבות בפורטו בשאר הערים. לפורטו ניתן להגיע באמצעות טיסות סדירות, שכר או לואו קוסט, רבים נוחתים בליסבון ומגיעים לביקור בעיר באמצעות תחבורה ציבורית יעילה או ברכב שכור.

כדי להכיר את העיר וליהנות מביקור באתרי החובה החשובים והמעניינים ביותר, מומלץ לתייר הישראלי לבחור סיור מודרך בעיר, עדיף בעברית.  במהלך הסיור המודרך בעברית מבקרים במוקדים המרכזיים בעיר כמו אתרי החובה ברובע באישה, בשכונת ריביירה וברובע ויטוריה. כמו כן, הסיור כולל מבחני טעימה ביקבים ובבתי יין בעיר השכנה הממוקמת מעבר לנהר ושמה וילה נובה דה גאיה.

הסיור המודרך מתאים לרוב התיירים, אך חשוב לזכור כי זהו טיול רגלי האורך כ-3 שעות. אתרי החובה בעיר הנמל הקסומה ממוקמים במרחק הליכה זה מזה, ובסיור עצמו עוברים באזורים החשובים ביותר בעיר, אך גם מבקרים בפינות חמד שרק המקומיים מכירים. הסיור מאפשר לכם להכיר את האטרקציות החשובות והמעניינות ביותר, הרובע ההיסטורי יחסית קטן, וכדאי לדעת כי החלק העתיק וההיסטורי הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורש עולמית בשנת 1996.

במהלך הסיור הרגלי מבקרים באתרים מעיינים וחשובים כגון כנסיית קלריגוש הידועה במגדל הפעמונים המרשים שלה, הכנסייה נחשבת גם לאחד מסמלי ההיכר של העיר, היא מתנשאת לגובה 75 מ' ומומלץ לעלות לנקודת התצפית. כמו כן עוברים באזור ויטוריה בו נמצא הרובע היהודי, ועוברים דרך שכונת ריביירה השוכנת לגדות הנהר בחלקו הצפוני. השכונה מציעה סמטאות צרות ומפותלות עם מבנים צבעוניים בעלי ארכיטקטורה יוצאת דופן, בין הסמטאות מסתתרים בתי קפה, מסעדות, גלריות, חנויות בוטיק ועוד.

במהלך הסיור בעיר הנמל פורטו אין לוותר על ביקור בקתדרלה העתיקה, בכנסיית סאו פרנסיסקו, בארמון פלאסיו דה בולסה מהמאה ה-19, בגשר דום לואיס הנמתח מעל לנהר וכדאי לבקר גם במוזיאון הלאומי סוארס דוס רייס. מומלץ לחצות את הנהר על אחד הגשרים היפים, לבקר בעיר השכנה וכמובן לא לוותר על סיור ביקבי הבוטיק המייצרים את יין הפורט הידוע.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*