סוחטים לנו את המיץ

סוחטים לנו את המיץ

זוכרים כיצד בילדותנו נאלצנו לשמוע שוב ושוב את אחד מההמנונים הקבועים של אימא מתנגן לו – "תאכלו פירות, זה בריא!"? אם רק יכולנו לחזור כעת כדי לפגוש את דמותנו שבעבר ולציין בפניה שרצוי שהיא תקשיב לאימא, כי היא בדרך כלל צודקת ועל הדרך לחטוף איזה פרי או שניים.
יותר טיפוסים של קיצוץ ירקות ולא סחיטה? אל תפספסו את האפשרות הבאה:
קוצץ קוביות איכותי לבית המחזיק שנים

ובחזרה להווה. כעת משהתבגרנו והחכמנו, אנו מתחילים להבין את חשיבותה של ההקפדה על הבריאות והתזונה. ההשמנה הקיצונית מהווה את אחד מגורמי הסיכון הגבוהים והמשפיעים ביותר למקרי מוות בארה"ב, אך גם "אחותה" מחלת האנורקסיה אורבת בפינה לנערים ונערות, נשים וגברים רבים, שנופלים קורבן למודל היופי הקיצוני, שכלל לא מתקרב למודל הבריאות. ובדיוק בשל כך, חשוב מאוד להבין ולהפנים שהחתירה לבריאות חשובה יותר מעמידה ביעדי גוף שערורייתיים.

קחו פרי, זה הכי אחי ואחותי

סביר להניח שכבר שמעתם בעבר שאם תאכלו תפוח אחד ביום לפחות, תשמרו את הרופא רחוק מאוד. למעשה, אכילת פירות מומלצת מאוד בידי משרד הבריאות והינה אחת מנדבכי פירמידת המזון. פירות, הם לא רק נחשבים לקינוח ולנשנוש בריא וכדאי, אלא הם חשובים מאוד לתזונה בריאה ומאוזנת. מלבד היותם חטיף אנרגיה טעים, משביע וטבעי, הם משמשים כמקור משמעותי לאספקתם של מינרלים וויטמינים החיוניים לתפקודו התקין של הגוף. השפעתם נודעה כתורמת למערכת העיכול, תורמת להפחתת מחלות כרוניות ודיכאון, מניעת דלקות וכמסייעת למלחמה בחיידקים.

מיץ פירות טרי מכיל כמויות גדולות מאוד של ויטמינים שנספגים בגוף בקלות רבה יותר בהשוואה לספיגתם מפירות הנאכלים בשלמותם. חשוב להבין, שאין זה אומר שכל המיצים הקנויים המוצעים בקרטונים ובבקבוקים בחנויות מומלצים לצריכה. חלקם מכילים כמויות כה רבות של סוכר שהערך התזונתי שלהן יורד. מיצים המוצעים בחנויות המכילים רק פירות סחוטים הם עדיפים יותר, אך כמובן שהזוכה הגדול הוא מיץ טרי שנסחט בבית. ולכן, מסחטות מיצים לאורך חיים בריא ובקלות יספקו לכם מנת כל טוב.

סוחטים ונהנים

מחקר שפורסם בכתב העת האמריקאי לבריאות קהילתית האיר נקודות אור מעניינות מאוד בנושא. המחקר השווה בין מספר קבוצות של אנשים בהקשר לצריכתם של פירות וירקות. הכף נטתה באופן מובהק לטובת האנשים שצרכו שמונה מנות פרי וירק ביום, כשהם הביעו את רמות שביעות הרצון הגבוהות ביותר מאיכות חייהם, בהשוואה לאלו שהסתפקו במנת ירק או פרי אחת בלבד ליום.

מדריך המיצים

החלטתם ליהנות מנפלאות מסחטות מיצים לאורך חיים בריא ובקלות?

  • בננה פצצת אנרגיה צהובה – הפרי העשיר בערכים תזונתיים מספק תחושת שובע ואנרגיה לאורך זמן ואינו זקוק לתנאי אכסון מיוחדים.
  • רימון נותן המון – הרימון, אחד משבעת מיני גידולים שהוזכרו בתנ"ך, מכיל כמויות עתירות של נוגדי חמצון ובכך הוא מפחית את הסיכון למחלות כלי דם ולב ומסייע להורדת רמת לחץ.
  • תפוח נותן לי את הרוח (במפרשים) – אימא בהחלט צדקה משום שהפרי מכיל נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים וויטמינים שתורמים לפעילות המערכת החיסונית של הגוף.

אתם כמובן יכולים להוסיף פירות כלבבכם וליהנות ממיץ טעים ובריא כאחד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*