סוגרים את הקיץ!

סוגרים את הקיץ!

עונת הרחצה מגיעה היום לסיומה (12/10/15) וזה הזמן לסיכומים. עשרות אלפי מתרחצים ותיירים פקדו העונה את שבעת חופי הזהב של ישראל. אגף החופים השיק לראשונה את הפרויקט האוסטרלי להצלה ובטיחות ימית ואת המיזם "חוף ללא בדל". בני נוער וצעירים פעלו להנגשת נכים וליצירת סביבה חופית נעימה יותר. רשות הספורט, אגף אירועים ומחלקת הבריאות הפיקו עבורנו כמה אירועים במתחמי החופים ודגל כחול ממשיך להתנוסס בכל החופים. נקודה עצובה – ארבעה אנשים מצאו מותם בטביעה בים!

היום, כ"ט תשרי תשע"ו – 12.10.15, עונת הרחצה מגיעה לסיומה ואפשר להביט לאחור ולסכם עונת קיץ פעילה במיוחד. ממחר, למעט שני חופים שימשיכו לפעול חודש נוסף, כל יתר החופים ייסגרו ולא יינתנו בהם שירותי חוף ושירותי הצלה. החופים שימשיכו לעבוד עד ה-12.11.15 הם חוף הקשתות וחוף י"א, אשר ישמשו כתחנות חורף להנאת חובבי הים.

כידוע, חופי הרחצה של אשדוד הם מהיפים בארץ. בכל החופים מתנוסס דגל כחול – תו תקן בינלאומי לשירותי חוף העומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר לשירותי חוף. שבעת החופים הם: מיעמי, לידו, אורנים, הקשתות, הנפרד, י"א וחוף באר שבע. לבד מכך ישנו חוף מיוחד לגולשים, חוף גיל, המושך אליו גולשים רבים ובסה"כ מדובר ברצועת חוף מרהיבה, באורך של כ-6 ק"מ, אשר הופכת בקיץ לזירת התרחשות פעילה ותוססת, להנאת התושבים ואורחי העיר.

sk1

אריה תורג'מן, מנהל אגף החופים: "העונה הנוכחית תיזכר כעונת שיא במספר המבקרים בים. עשרות אלפי מבקרים מכל הארץ ומחו"ל נהנו לאורך העונה משירותי חוף ברמה הגבוהה ביותר". תורג'מן תולה את העלייה בכמות המבקרים בחופים בכמה גורמים: בהשקעות העירוניות, בשיפור התשתיות ורמת השירותים והניקיון הגבוהים, בהנגשת החופים לכלל הציבור ובחיבור עם תכנית האירועים בחופשת הקיץ. "רבים מהמבקרים שלבו את ביקורם באשדוד גם בהשתתפות באירועי הקיץ המהנים שהתקיימו במהלך חופשת הקיץ" אומר הוא.

באגף החופים רושמים השנה גם הישגים חדשים, יוזמה מקומית המשותפת לעיר ולגורמים נוספים. כך לדוגמא הושק השנה "הפרויקט האוסטרלי" בשיתוף עם עמותת "הצלה ימית ישראל" (שלוחה לארגון המפורסם באוסטרליה), המכשיר ילדים ובני נוער להתנהגות נכונה בים ולהצלת חיים. או המיזם "חוף ללא בדל" בשיתוף בני נוער, להגברת המודעות לסיכוני העישון ושמירה על חופים נקיים מעשן (על שני הפרויקטים הללו יצאו הודעות בנפרד).

מינהל התפעול באמצעות האגף לאיכות הסביבה ואגף החופים, אירח השנה תרגיל ארצי להתמודדות עם זיהום בחופי הים. במהלך התרגיל יושמו תובנות והופעל ציוד שנועד להרחיק מזהמים מחופי הים ולהשיב המצב לקדמותו. כן נערכו מבצעי ניקיון בהם נטלו חלק גורמים נוספים הקשורים באיכות הסביבה ובתי ספר בעיר.

פעילות מעניינת ומאתגרת נערכה ע"י רשות הספורט ומחלקת הבריאות. טורנירי ספורט כדוגמת כדורעף חופים או טורניר המטקות הארצי שהתקיימו בחוף הקשתות היו לאטרקציה ספורטיבית שמשכה אלינו צופים רבים כמו גם ספורטאים מכל הארץ. במקביל, נערכו מבצעים לעידוד שתיית מים והתנהגות נכונה בסביבה החופית מן ההיבט הבריאותי, ומיזם "הולכים על חוף ירוק" שערך סדנאות יצירה ופעילות לכל בני המשפחה בחוף מיעמי ובחוף לידו.

אגף האירועים והרשות למאבק בסמים ובהתמכרויות ערכו פעילות לבני נוער וצעירים, בשעות הערב ובסופי שבוע, על מנת למלא את זמנם בתוכן מעניין בהתאם לצרכים ולרצונותיהם. כך היה בשבוע הנוער וכך היו 12 הימים האחרונים של הקיץ כאשר חופי הרחצה משתלבים במתחמי הפעילות ובתוכנית קיץ ישראלי 10 שסגר את הקיץ.

כמו כן יש לשבח את תלמידי מפתן על העבודות שבצעו במסגרת הפרויקט להנגשת החופים לאוכלוסיות מיוחדות.

אגף החופים היה צריך השנה להתמודד גם עם מקרים לא מעטים של טביעות ועל אף מסע הפרסום המסיבי שקיימה העירייה ומזהירה את המתרחצים מסכנות הים, נרשמו השנה ארבע מקרים של טביעות מוות. "העונה היו לנו 103 אירועי טביעה וצוותי ההצלה שלנו הצילו 218 איש מטביעה" אומר לנו מר תורג'מן אך מוסיף בהנחת צער כי שני מקרים שהסתיימו במוות בטביעה הם תוצאה לחוסר אחריות. "בחוף הנפרד טבע אדם לאחר שעות הפעילות ובאזור השפך של נחל לכיש, מחוץ לתחום החוף המוכרז, טבע אדם שהיה בגילופין". שני מקרים שאינם קשורים בטביעה הסתיימו אף הם במוות: בחוף י"א נפטר אדם על שפת הים בשל התקף לב (לא טביעה) ובאזור המצודה נמצא אדם שהתאבד והשאיר מכתב התאבדות.

ממחר כאמור יהיו החופים סגורים, למעט שני חופים שימשיכו לפעול חודש נוסף, בין השעות 08:00-16:00, עד ה-12/11/15: חוף י"א וחוף הקשתות. גם כאן מתבקשים המתרחצים לנהוג בזהירות ובאחריות ולהישמע להוראות המצילים.

בעיריית אשדוד ובמינהל התפעול מסכמים את שנת הפעילות בהנאה גלויה ומשבחים את אגף החופים על ההתמודדות היומיומית עם עשרות אלפי המתרחצים והשמירה על איכות ורמת שירות אשר הוציאו לאשדוד מוניטין של חופי ים ברמה בינלאומית. ובאגף החופים כבר מתחילים בתכנון עונת הרחצה הבאה.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*