נתקלתם בבעיה בקווי הביוב? כך תפתרו אותה

נתקלתם בבעיה בקווי הביוב? כך תפתרו אותה

קווי הביוב שזורמים עשרים וארבע שעות מתחת לרגלינו הם אולי אחת ההמצאות ששינו את העולם. יחד עם זאת, רובנו לא ממש מבינים מה צריך לעשות כשמתעוררת בעיה כגון נזילה או הצפת ביוב ולכן במקרים רבים, הצרכנים משלמים סכומי כסף גבוהים עבור פתרונות בינוניים ואפילו פחות מזה.

ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם כל בעיה בקווי הביוב באופן יעיל ומבלי להיכנס להוצאות גבוהות ומיותרות.

מה אתם צריכים לדעת על קווי הביוב?

קווי הביוב הם כאמור אחת ההמצאות ששינו את חיינו, הם פועלים ללא הפסקה, משרתים אותנו נאמנה ומאפשרים קיום אורח חיים תקין ונקי תוך עבודה תחת עומסים גבוהים.

רובנו אינו מבין ומעדיף שלא לעסוק בנושא שמצד אחד כל כך חיוני אך מצד שני לא מושך בשלון המעטה.

יחד עם זאת צריך לזכור שידע ולו המינימלי בנושא, יכול לעשות את ההבדל בין לחץ ובזבוז משאבים וכסף לבין פתרון יעיל, מהיר וזול ומאחר שכולנו עושים במערכת הביוב שימוש, סביר להניח שנזדקק לידע מסוג זה באופן כזה או אחר.

בנקודה זו חשוב לציין שיישום הידע צריך להיות כבר בשלב התחלתי – כלומר עוד בתכנון והתקנת הצנרת. כשלים רבים נובעים משימוש בקווי ביוב שאינם מתאימים לגודל הבית או מספר הנפשות – מצב שכיח במיוחד כאשר מבצעים הרחבות בנייה הדרגתיות או כתוצאה משחיקה.

אילו בעיות יכולות להתעורר?

מגוון הבעיות שיכולות להתעורר בקווי הביוב רבות ומגוונות כאשר בדרך כלל התוצאה תהיה הצפה של חצר הבניין או הבית ובמקרים קשים יותר – הצפה בתוך הבית – מצב שאופייני בעיקר ברבי קומות שבמקרה של סתימה, השפכים יתנקזו אל הקומות התחתונות.

מעבר להצפות, קיימות בעיות נוספות שעשויות להתעורר – החל מסתימה או ניקוז בעייתי ואפילו ריחות רעים ומזיקים שונים.

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם תקלות בביוב

נתחיל מהסוף – במרבית המקרים הדרך הטובה ביותר להתמודד עם בעיות בקווי הביוב היא באמצעות שירותי ביובית שמתאימים לאופי הבעיה.

אפיון התקלה והכרת האמצעים לתיקונה, הם המפתח לחיסכון בכסף ובזמן יקר (אף אחד לא מעוניין להיתקל בהצפה ואם כבר קרה מקרה – אז עדיף שייפתר בפרק הזמן הקצר ביותר שאפשרי).

במרבית המקרים, אנשים שנתקלים בבעיה, נוטים באופן טבעי להזמין אינסטלטור. אינני יודע מה הסיבה אך ניתן לשער שביובית נתפסת אצל רבים כפתרון גדול ויקר שאינו מתאים לשימוש ביתי כשהאמת כשהמציאות רחוקה מאוד מהתפיסה הרווחת.

כדי להבין מדוע במקרים של תקלות בצנרת הביוב המרכזית, אינסטלטור לא יהיה הפתרון היעיל, צריך להבין שאינסטלטור, טוב ככל שיהיה, אינו מצויד באמצעים שמאפשרים לו טיפול יעיל בתקלות ביוב שמתרחשות מחוץ לבית ולא אחת, קורים מצבים שבהם צרכנים מזמינים אינסטלטור בסכומי כסף לא מבוטלים, הוא מצדו מנסה לפתור את הבעיה במשך שעות ולאחר מכן הוא פשוט מזמין שירותי ביובית.

התוצאה היא בזבוז של כסף מאחר שאתם משלמים פעמיים – הן לאינסטלטור והן לביובית ומעבר לכך, יכולתם לחסוך שעות של אי נוחות לו הייתם מזמינים ביובית מלכתחילה בסכום שאינו עולה על כמה מאות שקלים.

מעבר לכך, ישנם מספר שירותים יעילים שמסופקים על ידי חברות ביובית – כאלה שיכולים לחסוך לכם סכומי כסף גבוהים מאוד וכמובן – לחסוך בעתיד אי נוחות אך ראשית כל צריך לדעת מהי בכלל ביובית.

מהי ביובית ואילו שירותי ביובית כדאי לכם להכיר

אנו רואים אותן בכבישים – רכבים גדולים (או קטנים) עם מיכל וצינורות שונים אך בפועל, הביובית של היום מכילה ציוד שלקוח מעולם ההייטק.

מצלמות עם סיבים אופטיים, משאבות מתקדמות וזרנוק עם דיזה (פתח יציאה) מתוחכם שיכול לפורר את הסתימות הקשות ביותר, הם רק חלק מהאמצעים שעומדים לרשות מפעיל הביובית ושמאפשרים לו לטפל במגוון עצום של תקלות – החל בשטיפה של קווי ביוב ועד שיקום מלא שלהם.

להלן מספר דוגמאות לשירותי ביובית מתקדמים:

טיפול בשורשים – שורשים בביוב הם ללא ספק מכת מדינה. שורשי העצים נמשכים לשפכים המכילים חומרי דישון טבעיים ובדרכם הם יעשו הכל – החל מסתימות ועד לחדירה ולהרס הצנרת.

בביובית קיימים מגוון אמצעים לטיפול יעיל בשורשים שחדרו למערכת מבלי להרוס את הצינורות.

צילום – בביובית ישנו סיב אופטי המחובר למצלמה שמאפשר לבצע צילום פנימי של קווי הביוב. צילום כזה יכול לספק מידע רב ערך בדבר הבעיה שקיימת במערכת – החל משברים ועד תכנון ושיפועים לקויים.

שיקום קווי ביוב ללא חפירה – פטנט בדמות שרוול שמוחדר אל קווי הביוב שינה את העולם. בלי הצורך בחפירות והריסות, נתן כיום לתקן כמעט כל צינור ביוב במחיר הגיוני ובזמן קצר.

שירותים נוספים – מגוון השירותים עצום כאמור וכולל את השירותים שהוזכרו לצד שירותים נפוצים כגון פתיחת סתימות, שאיבת הצפות ועוד.

איך תבחרו את בעל המקצוע המתאים?

רבים נוטים לחשוב שהזמנת ביובית קטנה ונמוכה תהיה זולה יותר כאשר בפועל המחיר שלהן עשוי להיות יקר יותר במאה אחוזים ויותר. מעבר לכך, אנו ממליצים לערוך סקר שוק ולקבל לפחות 3 הצעות מחיר. מעבר לכך, מומלץ לבחור במפעיל ביובית באזור מגוריכם מאחר שהעלויות עשויות להיות נמוכות יותר מפאת המרחק והזמן הקצר יותר שעליו להשקיע על מנת לפתור את התקלה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*