נציג ארגון הקבלנים ישמש משקיף בסיורי קבלנים במכרזי העירייה

נציג ארגון הקבלנים ישמש משקיף בסיורי קבלנים במכרזי העירייה

נציג ארגון הקבלנים באשדוד ישמש משקיף בסיורי קבלנים במכרזי העירייה

שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים במחוז אשדוד והשפלה ישמש כמשקיף מטעם הקבלנים בסיורי קבלנים במכרזי העירייה. כך סוכם בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין נציגי ארגון הקבלנים לנציגי עיריית אשדוד.

הפגישה התקיימה בעקבות פניה של ארגון הקבלנים למנכ"ל עיריית אשדוד אילן בן עדי ובה הועלו סוגיות מהותיות בתחום מכרזי הביצוע. בין הנושאים שהועלו נכללו היעדר שימוש במחירונים אחידים הנהוגים בתחום  ושימוש במחירונים הטומנים בחובם סעיפים שגויים ולא מעודכנים.  כמו כן ציינו הקבלנים כי מחירי רכישת טופסי המכרז של עיריית אשדוד גבוהים מאוד לקבלנים שנאלצים להשקיע עשרות אלפי שקלים רק בכדי להשתתף במכרז. עוד ביקשו הקבלנים להפחית את דרישות "ערבויות מכרז" ו"ערבויות ביצוע" ולהתאימם לנהוג במכרזים של משרד הבינוי והשיכון או בהתאם לשיעורים שנקבעו ע"י החשב הכללי באוצר בהתקשרויות חוזיות.

בפגישה השתתפו שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים, עו"ד ורד זבולון צרפתי יו"ר ארגון הקבלנים ועו"ד ניר מזר חבר הנהלת הארגון. מצד עיריית אשדוד השתתפו : אילן בן עדי מנכ"ל, עו"ד רוני אמיר היועץ המשפטי, יפים אייזנברג מנהל אגף אחזקה וארכדי ברובר מנהל מחלקת תשתיות. באותה פגישה סוכם כי המשקיף בסיורי קבלנים מטעם ארגון הקבלנים יוכל להעלות במהלך הסיורים את הסוגיות מטעם הקבלנים. עוד סוכם כי ארגון הקבלנים יציג בפני מנכ"ל העירייה מחירים הנהוגים במכרזים של גופים אחרים לרכישת טופסי השתתפות (באשדוד מגיעים המחירים לרכישת טופסי המכרז לסכומים של 5,000-6,000 ₪ למכרז בעוד שמכרזים המתפרסמים ע"י גופים אחרים נדרשים מאות שקלים בודדים לרכישת הטפסים).

נציגי הקבלנים הציגו מסמך של החשב הכללי באוצר המגדיר את היקף ערבויות המכרז וערבויות הביצוע בהתקשרויות מול מדינת ישראל וביקשו כי עיריית אשדוד תצמצם את שיעורי הערבויות הנדרשות במכרזי העירייה. מנכ"ל העיריה הבטיח לבן עזרי לבדוק הטענה ולהשיב לכך בתוך שבועיים.

בן עזרי ציין כי יצא בתחושה טובה מפגישה זו שכן נציגי עיריית אשדוד הבינו את המצוקות שהועלו ונראה כי מחפשים את הדרך הנכונה והטובה ביותר למציאת פתרונות. הסוגיות שהועלו על ידנו נוגעות לכל הקבלנים המבצעים עבודות מול עיריית אשדוד ונכון יהיה שההתקשרויות החוזיות יהיו ברורות, מסודרות והוגנות לטובת שני הצדדים יחדיו ולטובת ציבור תושבי העיר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*