נערות ונערים לקראת גיוס

נערות ונערים לקראת גיוס

תכנית חדשה שיזם המרכז לשירות משמעותי, נותנת מענה לצעירים המוגדרים בסטטוס של עיכוב גיוס מסיבות שונות. בשבוע שעבר נערך טקס סיום לקבוצה השנייה בתוכנית, במעמד ההורים מפקד תחנת אשדוד, נציגי העירייה ומפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו.

אשדוד היא העיר החמישית בגודלה בישראל ומן הסתם ידיו של מפקד משטרת אשדוד, סגן ניצב נעם שקל, ודאי מלאות עבודה. אעפ"כ זה לא מנע ממנו להיענות מיד לבקשתה של מנהלת המרכז לשירות משמעותי, גב' אתי לוגסיטורקניץ, ולהירתם למשימה שכולה איכפתיות ודאגה. "מדובר במיזם ייחודי מסוגו בארץ המאפשר לצעירים בסטטוס של עיכוב גיוס, למצוא מסלול מתאים לשירות בעל משמעות" מסבירה גב' לוגסי טורקניץ, תוך שהיא מכבירה מלים חמות על מפקד התחנה ועל העובדים העוסקים בטיפול בנוער באשדוד.

המיזם המיוחד זכה לשיתופי פעולה של כל הגורמים העוסקים בנוער ובגיוס צעירים לשירות, החל מלשכת הגיוס וכלה בעובדי הנוער באשדוד. המשטרה מאתרת את בני הנוער המתאימים, יחד עם עובדי הנוער בעיר שבאים מתחומי עיסוק רבים (קידום נוער, רווחה, שרות מבחן, מפתן, משאלה חוויתית, חיילי המרכז, רכז זינוק בעלייה ועוד). מערכת החינוך העירונית תומכת ומגבה את התוכנית במסגרת המרכז לשירות משמעותי. משרד הביטחון שמנחה את הקבוצה ומדריך אותם בתהליך ההכנה ולשכת הגיוס, באמצעות סגנית הלשכה רס"ן זיוה ויצמן, הפותח את שעריו לנערים הללו ומאפשר להם להיות חלק מהצבא שלנו.

התכנית כאמור ייחודית וראשונה מסוגה בארץ. היא פותחה באשדוד, במרכז לשירות משמעותי, במטרה לקדם גיוס תקין שיהווה נקודת מפנה לעתידם של נערים מעל גיל 18 שטרם נחלט גיוסם. שמה של התכנית, תכנית נעם, מבטאת את מהותה של התוכנית 0נעם – נעלה על המסלול), אך היא גם תעודת הוקרה למפקד תחנת אשדוד סנ"צ נעם שקל, על הירתמותו המידית ועל ההשקעה מזמנו וממרצו להצלחתה.

את התוכנית כאמור יזם ומלווה המרכז לשירות משמעותי של מנהל החינוך, בשיתוף לשכת גיוס, משרד הביטחון ומשטרת ישראל (תחנה אשדוד), והיא ביטוי ליכולת הארגונית של גופים להתאגד ולפעול יחד להגשמת מטרה המשותפת לכולם, ובתוך כך להעניק הזדמנות מצוינת לצעירי העיר החפצים למלא את שירותם הצבאי. "שילוב הכוחות של כל הגורמים מביא אותנו למיצוי מלוא הפוטנציאל והגברת שיעור הגיוס בקרב נערים הנמצאים בסטאטוס של עיכוב גיוס" אומרים במשטרה וגב' לוגסיטורקניץ מוסיפה ומדגישה כי "בהשקפה החינוכית כולנו יודעים שהדרך לאזרחות טובה עוברת דרך גיוס תקין".

תהליך בחירת הנערים המתאימים מתחיל בסדרה של ראיונות ולאחר מכן נערכים 10 מפגשים של הכנה לגיוס, במטרה לחזק את המוכנות והיכולת להשתלב במסגרת הצבאית. המפגשים עברו תכנים של חוסן אישי, ניווט, חשיבות השירות, רוח צה"ל ואף התנדבו בחנוכה בבית אבות ושימחו את הקשישים.

טקס הסיום של הקבוצה השנייה כאמור, שהתקיים בספרייה החדשה של מקיף ד', היה במעמד מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו אשר בירך את המעמד ואמר: "משטרת ישראל, צה"ל והעירייה מאחדים כוחות, אוחזים יחד ביד הנערים, מראים ומובילים אותם לרגע המרגש בו מקבל כל אחד מהם בגאווה גדולה צו גיוס לצה"ל" ובפניה אישית לצעירים אמר: "נערות ונערים יקרים, מגיע לכם הרבה מאוד כבוד ואנו ובני משפחותיכם מאוד גאים בכם". המפכ"ל פרגן לאשדוד והביע הערכה רבה לעיר שמקדמת תוכניות כאלה. מר יהודה פרנקל, הממונה על החינוך: "אני גאה להיות בחברה כזו שמסתכלת על הפרט".

בסיום הטקס חולקו לנערים תעודות ו: תיק עם ציוד לצבא – מתנת המרכז לשירות משמעותי, שעון יד – מתנת המשטרה וצווי גיוס – מתנת לשכת הגיוס.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*