נמל אשדוד פעל ברציפות במהלך מבצע צוק איתן

נמל אשדוד פעל ברציפות במהלך מבצע צוק איתן

המנכ"ל בפועל של נמל אשדוד בכנס  משתמשים:  נמל אשדוד פעל ברציפות במהלך מבצע צוק איתן.

לכל האוניות שפקדו את הנמל ניתן מענה תפעולי שתמך בכלכלה ישראלית.

בכנס המשתמשים בתובלה הימית נערך מושב על תובלה ימית תחת אש- שהתייחס לרציפות התפקודית של נמל אשדוד תחת אש, במבצע צוק איתן.

יורם זבה – נשיא לשכת הספנות הישראלית פתח את המושב וביקש להדגיש את הפרגון הגדול שמגיע לנמל אשדוד על תפקודו הרצוף תחת אש במבצע צוק איתו ועל תרומתו הרבה לספנות ולכלכלה הישראלית.

יצחק בלומנטל, מנכ"ל בפועל של נמל אשדוד ציין: כי פעילות הנמל תחת אש במבצע צוק איתן גדלה בלמלעלה מאחוז (1.1%) ביחס לחודשים קודמים. נמל אשדוד ועובדיו – הם חלק מהמאמץ המלחמתי של מדינת  ישראל, ופעילותו ותפקודו נמשכו ברציפות תחת אש. עובדי הנמל בניהם מנופאים- שנמצאים על המנוף 24 שעות ביממה צפו בטילים שיורטו על ידי כיפת ברזל והמשיכו לעבוד. " מנופאי שרואה טיל מעל הראש- אין לו מקום מסתור והוא ממשיך לעבוד".

עובדי נמל אשדוד פעלו במבצע צוק איתן מתוך תחושה ערכית עמוקה – להמשיך את התעבורה הימית. וזאת מתוך הכרה בעובדה –  כי להפסקת עבודה תחת אש יהיו השלכות כלכליות על מדינת ישראל. עשינו הכל וגם הצלחנו – לאפשר לכל אוניה להיכנס לנמל בכל מבצע צוק איתן. בכל תרחיש אחר- שבו נמל אשדוד – היה מסומן כמסוכן מבחינה ביטחונית- התוצאה הייתה עליית מחירים בקו האוניות לאזור ופגיעה קשה בכלכלה הישראלית. גם אוניות שהובילו מטען של חומרים מסוכנים, טופלו באופן מיידי וכל גורמי הרגולציה התגייסו לסייע בלוחות זמנים מיידיים. בכל תקופת המבצע פתחנו חדר מצב משותף להנהלת הנמל, פיקוד העורף, רספ"ן יחד עם כוחות ההצלה של מד"א וכיבוי אש שנערכו לכל תרחיש.

המנכ"ל בפועל יצחק בלומטל אמר כי הוא נרגש וגאה לעדכן – כי במבצע צוק איתן הוצב דגל ישראל ענק שריגש את לוחמי הסטיל של חיל הים ומילא את ליבם גאווה בכל פעם שצפו בו מהים- בדרכם לפעילותם המבצעית בעזה. בתום המבצע- פנו הלוחמים למנהל הנמל וביקשו את הדגל- מתוך רצון לההציב אותו על הסטי"ל  ולהכנס יחד איתו לבסיסם הצבאי. בקשתם רגשה אותנו ומלאה אותנו בגאווה. אנו מודים לחיל הים על פעילותם במבצע ובכל שאפשרו לנו להודות להם בהענקת הדגל.

צילום: פבל טולצינסקי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*