נלכדו משליכי פסולת הבנייה

נלכדו משליכי פסולת הבנייה

סיור שיגרתי של מפקחי היחידה לאכיפה סביבתית באזור התעשייה, הביאה ללכידתם של שלושה אזרחים אשר השליכו פסולת בנייה אל תוך מכולת האשפה הרגילה. לטענת אחד האזרחים הוא בסה"כ עורך שיפוצים בביתו ולא רצה להותיר את הפסולת בתוך העיר, לכן בחר להשליך זאת באזור התעשייה. התיק הועבר להמשך טיפולה של המחלקה המשפטית.

השלכת פסולת בנייה ברשות הרבים או השלכתה אל תוך טמוני האשפה, מכולת אשפה או כלי אצירה אחרים אסורה בהחלט. את זאת יודעים אזרחי העיר והם נדרשים לפנות פסולת בנייה אל אתר מורשה ולהצטייד באישור מתאים. אלא שיש אזרחים אשר בוחרים לעצמם דרכים קלות יותר, גם אם הם גורמים לנזקים סביבתיים.

כך אירע במקרה שלפנינו, כאשר פקחי היחידה לאכיפה סביבתית ערכה סיור שגרתי באזור התעשייה. בשעה 17:50, עם רדת החשכה, הבחינו המפקחים ברכב מסוג פיאט מסחרית החונה ליד פח אשפה ברחוב העמל, וסביבו שלושה אזרחים בפעילות חשודה. לכשהתקרבו אל הרכב הם זיהו אב, בן ואדם שלישי הפורקים שקים ובהם פסולת בנייה. השקים המלאים נפרקו מתוך עגלת גרר שהיתה מחוברת לרכב מאחור.

המפקחים מיהרו לתעד את הרכב ואת מעשה האזרחים ופנו אל האזרחים והחלו בתחקיר. אחד האזרחים שהזדהה בשמו וכתובתו המלאה, אמר שהוא עורך שיפוצים בביתו ברובע א' והחליט להיפטר מפסולת הבנייה ע"י השלכתה באזור התעשייה. לטענתו, לא ידע כי אין להשליך פסולת במכולת אשפה רגילה וכי מעשה זה הוא בניגוד לחוק העזר העירוני.

תיעוד מלא כאמור בצרוף התחקיר והעדות שנגבתה מהאיש נאספו אל תוך תיק שיוגש למחלקה המשפטית להמשך טיפול. במקביל נפתחה פנייה במוקד העירוני והשלושה נדרשו לפנות את כל פסולת הבנייה מתוך מכולת האשפה. הרכב ועגלת הגרר צולמו, יחד עם מספרי הרישוי, והוסבר לאנשים כי עליהם להשליך עתה את הפסולת באתר מורשה. האנשים הללו נדרשו להציג בהקדם אישורים על הטמנת הפסולת באתר המורשה.

מר אהוד מויאל, מנהל היחידה לאכיפה סביבתית, שיבח את המפקחים אוהד לוי ומקס קרבון על פעילותם הברוכה וביקש להמשיך ולחדד את האיסור בהשלכת פסולת בנייה במכולות אשפה ובטמונים.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*