נלחמים על הקשר

נלחמים על הקשר

שיטת "KRAV & CUB" במרכז קהילתי 'ספרא' מאפשרת להורים ולילדים לחזק את הקשר בחוויה ספורטיבית משותפת וגם בימי קורונה.

"KRAV & CUB" היא שיטת אימון חדשנית הממנפת את מעורבותו של ההורה בהתפתחות הילד ומאפשרת חוויית אימון משותפת וייחודית. שיטת האימון להורים וילדים פותחה בארה"ב ע"י מאסטר שלומי כץ, לשעבר ראש מדור קרב מגע בלוט"ר, חגורה שחורה דאן 7 בשיטת מייג'ין קאי, דאן 5 בפאנקרטיון, דאן 6 בקרב מגע ובעל תואר מדריך בכיר לקרב מגע בארה"ב מטעם ווינגייט.

איציק קונטנטה, הנציג הרשמי בישראל של שיטת KRAV & CUB אימון הורים וילדים, בעל חגורה שחורה בשיטת "לחימה משולבת" מדריך קבוצות ילדים, נוער ובוגרים, אימונים אישיים וקבוצות הורים וילדים עם סניפים בראשון לציון , בנס ציונה ובאשדוד. את החוג באשדוד מנחה ומדריך חניכו אורן בן יהודה(39) מאשדוד אב לילדה מקסימה בת 10 עוסק בחינוך הבלתי פורמלי ונוער בסיכון. מלבד קבוצות ה- "KRAV & CUB" שהוא מפעיל באשדוד וברחבי הארץ הוא גם יזם בתחום החינוך ומנהל קייטנות גלישה…ובשאר הזמן המצומצם שנותר עוסק בכתיבה יוצרת  כפנאי, "אל עולם אומנויות הלחימה נכנסתי לשמחתי בגיל מוקדם, אני בא מרקע של אגרוף תאילנדי ובשנים האחרונות מתאמן ומאמן mma (אומנות לחימה מעורבת)" – הוא מספר לנו ומוסיף מידע על השיטה – "האימון הינו אימון משותף של ההורה ושל הילד הרעיון הוא לרתום את ההורים(שנהנים לא פחות מהילדים באימון) להצלחתם והעצמתם של הילדים, בפעילות מהנה לא תחרותית ומפרגנת. וכן… יש גם אימהות".

מעבר ליכולות ההגנה העצמית ושיפור תחושת הביטחון אצל הילדים מקנים האימונים באומנויות הלחימה ערכי הישגיות, משמעת עצמית ואחריות. האימונים כוללים אינטראקציה בין כל הילדים ותורמים באופן ניכר לשיפור יכולות חברתיות והתגברות על פחדים או על ביישנות יתרה. אומנויות לחימה עוזרות להתפתחות מוטורית תקינה, תורמות לשיפור הקואורדינציה ומהוות פעילות ספורטיבית מאתגרת וכיפית לילדים. אורן המאמן מוסיף, "מלבד הכלים שמקבלים באומנויות לחימה, כגון: העלאת הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות, דחיית סיפוקים וכישורים חברתיים. יש פה ערך מוסף אדיר של זמן איכות של ההורה ושל הילד. הפעילות נותנת כלים לזמן משותף איכותי גם מעבר לשעות הפעילות. פלטפורמה מצוינת לדוגמה להורים גרושים ולא רק שמקבלים כלים מהנים לחיזוק הקשר עם הילד. יתרון נוסף למעורבות ההורית באימון זה שההורה משמש באופן טבעי כמתווך, וגם לילדים המופנמים ביותר מאוד נוח להיפתח".

יש קבוצת קטנטנים בגילאי 3-5 שהיא יותר 'משחקית' ויש את הקבוצה ה'קלאסית' מגילאי 5 ומעלה. בגילאים הללו חשוב לחשוף אותם למגוון רחב ככל הניתן למוטוריקה מגוונת ומיומנויות תנועה "והמטרה שלי בשלב זה של התפתחותם היא להצית להם את הניצוץ בעיניים כשהם עולים על המזרן. כשיש מוטיבציה גבוהה, דיוק הטכניקה יגיע באופן טבעי. ואכן כבר במהלך השנה הראשונה רואים שיפור משמעותי מאימון לאימון, וגם על הדרך ההורים נכנסים לכושר (ואפילו מעלים תמונות לאינסטוש). התקופה המאתגרת שאנו נמצאים בה כיום מאלצת את מדריכי החוגים ככלל להיות מאוד דינאמיים ולהתאים את הפעילות ואת תכניה בהתאם להנחיות שמשתנות מידי שבוע. לאחרונה לדוגמה נערכת הפעילות בפארק הסמוך למרכז קהילתי 'ספרא' באוויר הפתוח. "מדריכים ומאמנים אשר השכילו בגל הראשון לשמור על קשר רציף עם הקבוצה, אם זה באימוני זום משותפים גם ללא תשלום. ומשימות אינטראקטיביות דרך הוואטס אפ או כל מיני דרכים יצירתיות אחרות. ברוב המקרים הצליחו לשמר ולבסס את הקבוצות" – אומר אורן ומוסיף – "בקבוצה הנוכחית לשמחתי לא רק שלא שמרתי על נוכחות מלאה אלה גם נוספו לקבוצה מתאמנים חדשים. אני מזמין את המעוניינים לבוא ולהתנסות ביחד עם ילדם באימון ניסיון ולחוות קצת מהקסם שקורה פה".

קרב אנד קאב: חוויה ספורטיבית מהנה  משותפת של הורה וילד. מתאמנים ביחד מתחזקים ביחד. בפעילות נקיים משחקים משותפים ונלמד בסיס של מגוון אומנויות לחימה שמסייעות להקנות ביטחון עצמי של הילד וערכים חברתיים באווירה מהנה ולא תחרותית. גילאים: קבוצת קטנטנים מגילאי 3-5 (מינימום 5 נרשמים). וגילאי 5 ומעלה קב' קרב אנד קאב קלאסית.

למידע והרשמה:08-8675261 (מרכז קהילתי ספרא)  |  אורן בן יהודה: 052-6530771 (מדריך החוג).

צילום: פבל טולצינסקי ל-odrey

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*