נכנסנו לשנת בחירות!

נכנסנו לשנת בחירות!

השנה יהיו בחירות, בעצם עוד 10 חודשים. גם אם נראה לכם שעדיין זה רחוק תתפלאו לדעת שבחדרי חדרים, בבתי קפה, ובבנייני משרדים דברים קורים. יש סקיצות והערכות, אסרטגיות שלמות וכמובן הערכויות כלכליות.

הבחירות השנה יתאפיינו לשם שינוי בצילן של אירועים משמעותיים שעברה העיר אשדוד, 3 מגה אירועים משמעותיים שלא זכורים בפרק זמן כה קצר בחייה של העיר אשדוד.

  1. פתיחת בית החולים
  2. REWAY
  3. הסכם הגג

lasri

שלושת האירועים הנ״ל נקשרו ישירות לזכותו (או לחובתו, במקרה של 2 ו-3 – תלוי את מי שואלים) של ראש העיר המכהן ד״ר יחיאל לסרי שכבר הצהיר על מועמדותו לראשות העיר לקדנציה נוספת.

נכון להיום טרם הצהיר רק שמעון סניה כצנלסון על ריצה מולו לראשות כששר הביטחון איבט ליברמן מגבה אותו תחת סיעת ישראל ביתנו. שם נוסף שעשוי להיכנס הוא שמה של הלן גלבר שחורשת את השטח כבר מס׳ שנים ועשויה להצהיר ככל הנראה על החלטה סופית בשבועות הקרובים.

הלן-גלבר-פנימי

לזירת הראשות ככל הנראה לא יצטרפו הרפתקנים חדשים היות ומדובר בתקציבי ענק, כך שהמצב הקיים בתוספת תמיכת החרדים ובהתחשב באחוזי ההצבעה המסורתיים מסדר לראש העיר ד״ר יחיאל לסרי יתרון משמעותי, לפחות על הנייר.

ההנחה שהלן גלבר ושמעון כצנלסון יתאחדו ואחוזי ההצבעה יעלו באופן משמעותי (מאוד) יכולים לייצר תמונה קצת אחרת ומתח שיכניס את מערכת הבחירות לקצב מסחרר הרבה לפני. סביר להניח שבמצב הזה ייכנס מועמד שלישי כמהלך טקטי לפצל כוחות אך ללא ספק זה משהו שעשוי להדליק את המערכת. ואם תרצו להוסיף נתון נוסף, עוד טיפה שמן למדורה, השנה הוחלט על יום שבתון.

פתיחת בית החולים

חוד החנית של ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי, ללא ספק ההישג המשמעותי ביותר והחשוב ביותר לעיר אשדוד, יש לנו בית חולים. למרות נסיונות של מתחרים ואנשי תקשורת לנתק ממנו את ההישג זה נדבק בו. הפתגם ״מי זוכר את הסגן של בר כוכבא?״ תקף פה במלוא משמעותו, כל מי שקידם, ומי שתרם ומי שקישר נעלם ונאלם מבחינה פוליטית כך שראש העיר המכהן יכול וי גדול על בית החולים בפלייר הראשון של פתיחת הקמפיין. בברכת ״שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה״ נעבור לפרוייקט הבא.

hospital-pnimi

REWAY

פרוייקט התחבורה הירוקה העונה לשם Reway כבר יותר בעייתי. הקונצנזוס כבר לא קיים ולא מעט תושבים לא יזכרו לראש העיר את המיזם כנקודת זכות. בעיקר בגלל התהליך, חוסר הוודאות ואי ההסברה. את הפרוייקט ישפוט הציבור באופן סופי רק בחודש מאי ורק אז ידע ראש העיר אם באמת ״הצליח לו״ או שמדובר בהימור פוליטי בעייתי. למרות שהכריז לא פעם ולא פעמיים שהוא מוכן לשאת במחיר הפוליטי ולשלם בכסאו מקווים בקומה החמישית שהציבור יבין, כמוהם שמדובר במהפכה אמיתית. בכל מקרה ייזכר הקמפיין ההסברתי כחור שחור. ובמידה וייכשל ציבורית האצבע המאשימה תצביע בעיקר על חוסר ידיעה וההכנה של הציבור.

שקופית8

הסכם הגג

הסכם הגג שנחתם לאחרונה מתחיל את דרכו ההסברתית בכיוון לא ממש טוב. מלבד שלטים וססמאות הציבור לא ממש מבין על מה מדובר. היות ומדובר על פרוייקט רב שנתי עושה רושם שלא יקרו הרבה שינויים בשטח עד הבחירות הקרובות. מקרה המחאה של תושבי טו׳ גרם ככל הנראה לאפקט הרדמה. תושבי אשדוד לא בדיוק יודעים איפה בונים? מתי מתחילים? מה זה אומר? או כמה זה יעלה? למעט החרגול בטו׳ שכבר סומן והגיע לבית משפט אין עדיין סימונים ברורים. את היתרונות סופג הציבור תחת סיסמאות ונתונים מספריים מחמיאים אך נכון להיום אין לו ממש השפעה על אורח החיים של התושבים ומן הסתם לא נראה שטרקטורים יהפכו את העיר עד אוקטובר הקרוב, ה-Reway הספיק.

650-אה

ומה לגבי המועצה

מועצת העיר המונה 27 חברים תהיה ככל הנראה במרכז המערכת, גם ראש העיר מבין שאת הבלאגאן וחוסר השקט הוא יכול לפתור רק עם מספר כסאות מוגבר במועצת העיר. נראה שהשנה עיקר היעד והעבודה ינתנו לכיוון רשימת המועצה כי מבינים שם ש-3 מושבים לא מספקים שקט ויכולת עבודה סדירה. הסכמים מוקדמים יהיו הקלף הסודי שיוכל להביא לראש העיר את השקט התעשייתי לקדנציה נוספת.

תרשמו ביומן… 30 באוקטובר

את החגיגה יכולה לשבש רק מערכת בחירות ארצית, במידה וראש הממשלה לא יתפטר או יחליט לפרק את הממשלה והבחירות לא יוקדמו יש כבר תאריך, 30 באוקטבר 2018 תצעד אשדוד לקלפי. במידה ויוקדמו הבחירות הן ידחו את המוניציפאליות למועד מאוחר יותר, במציאות הישראלית זה לא תרחיש דמיוני. זו בעיקר הסיבה שלא מעט מתמודדים עדיין לא פותחים מערכת בחירות או לא מצהירים על מועמדות. נות רק לחכות להתפתחויות מדיניות ובעיקר מקומיות כדי להשלים עוד כמה פאזלים.

מן הסתם עוד נדון מאות דיונים והם גם ישתנו לכמה וכמה מסקנות, בקיצור… 2018 כבר כאן. אם נרצה או לא.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*