נכט לאמסלם: ״חזור בך ותתנצל!״

נכט לאמסלם: ״חזור בך ותתנצל!״

כצפוי, ההתבטאות של סגן ראש העיר לא עברה בשקט אצל נציגי המועצה החילוניים שנלחמו על הביג שיפתח בשבת. אך צפוי שאת התגובה הראשונית נשמע מפי חבר המועצה שלא נשאר מאחור באף הזדמנות לעמוד על המשמר החילוני, אלי נכט. נכט קורא לסגן ראש העיר הרב אמי אמסלם להתנצל בפומבי על אמירתו וקריאתו לחרם צרכני על הביג פאשן.

בפוסט שכתב בדף הפייסבוק שלו ביקר נכט את אמסלם באומרו: ״קריאתו של אבי אמסלם לחרם על מרכז החנויות ביג פאשן, מזכירה לי זמנים אפלים בהם נבחרי ציבור היו קוראים לחרם על עסקי יהודים כדי להעלימם מהחיים הכלכליים״

מצ״ב הפוסט של חבר מועצת העיר אלי כפי שפורסם בעמוד הפייסבוק שלו:

לא רק שנציגי הסיעות החרדיות בממשלה התעקשו על סגירת החנויות והמרכזים המסחריים בשבת האחרונה, בטענה כי אין זה הוגן שהחנויות יהיו פתוחות, בזמן שבתי הכנסת יהיו סגורים… למרות שזו הייתה ההמלצה החד משמעית של גורמי המקצוע במשרד הבריאות. אבל כמו שזה נהוג במחוזותינו, השרים החרדים התעקשו, והממשלה התקפלה. מי שלא התקפל, הם המרכזים המסחריים והחנויות שבעליהם נמצאים במצב כלכלי קשה ביותר, ומכירות בסופ״ש המהווים 40% מהכנסותיהם השבועיות ובתקופה זו פת לחמם במלוא מובן המילה.

כאשר האמון בממשלה אבד, וכולנו מבינים שההחלטות מתקבלות ממניעים פוליטיים בכלל ומלחץ החרדים בפרט, ולא מדאגה אמיתית לציבור, טוב עשו אותם החנויות, שפתחו את שעריהם, היות ולדעת כל המומחים ואנשי המקצוע התנהלות על פי התו הסגול אינה מסכנת את בריאות הציבור, ולכן לא הייתה סיבה אמיתית לפגוע בפעילות זו, שגם ככה שותתת דם. אולם נציגי החרדים באשדוד החליטו לנצל את מצב החירום במדינה, וכך ממלא מקום ראש עיריית אשדוד החליט לקרוא לחרם על עסקים קטנים בעיר (מרכז ביג), כאילו הם לא סבלו מספיק.

כאשר מובן לכל שהסיבה האמיתית לקריאת החרם היא העובדה שחנויות אלו עובדות בשבת. קריאתו של אבי אמסלם לחרם על מרכז החנויות ביג פאשן, מזכירה לי זמנים אפלים בהם נבחרי ציבור היו קוראים לחרם על עסקי יהודים כדי להעלימם מהחיים הכלכליים, בפרט בתחום המסחר. בפולין החלה הקריאה לחרם בשלהי המאה ה- 19 בעיתונות הגליציאנית. בפתח המאה ה- 20 הפכה הקריאה לסיסמא קבועה בתעמולה של המפלגה הלאומנית, ויצאה מגבולות הקריאה לחרם על תוצרת יהודית וחנויות יהודיות.

מר אמסלם, קריאה לחרם על עסקי יהודים ועוד בתקופת חירום קשה מעין זו, היא לכל הפחות חסרת רגישות והיעדר הבנה של המצב הסובב ובפועל מהווה קריאה לאלימות כלכלית נגד תושבי עירך! חזור בך ותתנצל!

צילום מתוך עמוד הפייסבוק

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*