ניתוח הגדלת חזה: איך הוא מתבצע וכל מה שאתן צריכות לדעת לגביו

ניתוח הגדלת חזה: איך הוא מתבצע וכל מה שאתן צריכות לדעת לגביו

מאז ימי קדם החזה הנשי מסמל פריון, נשיות, הענקה ואמהות. אך יחד עם זאת בחלוף השנים נוצר פער שאיפותיה של האישה בין מראה השדיים שלה בפועל. פער זה קורה לאחר הריון והנקה, עם התבגרות האישה או מכיוון שהשדיים נראים א-סימטריים או קטנים מראש. אין להתפלא כי נשים רבות אינן מרוצות ממראה השדיים שלהן. כל הסיבות האלה מובילות את ניתוחי הגדלת החזה להיות הניתוח הפלסטי השכיח ביותר בישראל.

את הניתוח להגדלת החזה ניתן לעבור החל מגיל 17, לאחר שהחזה התפתח והגיע לגודלו הסופי. ברוב המקרים השיקולים לעבור את הניתוח נובעים מסיבה אסתטית ולא רפואית, זו החלטה אישית אך לעתים נערות ונשים צעירות מעוניינות לעבור את הניתוח בגלל בעיות בדימוי העצמי או כתוצאה מהשפעות חברתיות וסביבתיות. מומחה לכירורגיה פלסטית יבדוק עם המטופלת מהם השיקולים שהנחו אותה לעבור את הניתוח, ויסייע לה לקבל החלטה נכונה.

פגישת הייעוץ לפני הניתוח

בפגישת הייעוץ לפני הניתוח, שהיא ללא עלות כמובן, הרופא יבדוק את המטופלת מבחינה גופנית, יתאר את מהלך הניתוח, השתלים שבהם ישתמש וסיכונים אפשריים בו. כמו כן הרופא והמטופלת יתכננו ביחד את מיקום החתך ואת מצב השדיים הרצוי הסופי. בפגישה זו הרופא יפנה לבדיקות הרפואיות אותן יש לעבור לפני הניתוח.

סוגי השתלים

השתלים מתחלקים בצורתם לשלושה סוגים עיקריים:

  • שתל עגול גבוה – שתל שצורתו העגולה מבליטה את חלקו העליון. הוא מאפשר תוספת נפח ועיצוב, ומשווה מראה של חזה הנמצא בחזיית פוש-אפ.
  • שתל עגול נמוך – שתל שרחב יותר בחלקו התחתון, ומעניק תחושה טבעית יותר, יחד עם תוספת נפח.
  • שתל אנטומי – זהו שתל בצורת אגס או טיפה, המעניק נפח לשדיים יחד עם מראה טבעי ביותר.

מילוי השתלים נבחר על ידי הרופא והמטופלת ביחד. כיום רוב השתלים עשויים ממעטפת של סיליקון קשיח ומילוי של ג'ל סיליקון. קיימים גם שתלים, שמילויים הוא מי מלח או שומן, הנשאב מהירכיים של האישה. השימוש בשתלים במילוי תמיסת מלח כמעט ונעלם וכיום המומחים ממליצים על שתלי הסיליקון מהדור החדש הנחשבים לעמידים ולבטוחים יותר.

הבדיקות הרפואיות טרום הניתוח

לפני הניתוח יש לערוך מספר בדיקות גופניות:

  • בדיקות דם שונות (ספירה כללית, PPT, PT).
  • בדיקת אק"ג.
  • במטופלות מעל גיל 30 מומלץ לערוך בדיקת אולטרא סאונד.
  • במטופלות מעל גיל 40 תיערך בדיקת ממוגרפיה.
  • במטופלות מעל גיל 50 או במעשנות כבדות מעל גיל 40 מומלץ לערוך צילום חזה.
  • מומלץ להגיע לניתוח בצום מוחלט של שש שעות, חשוב לקבל הנחיות מפורטות מהרופא.

בנוסף, יש להיפגש עם המרדים לפני הניתוח, עליו לבחון את ההיסטוריה הרפואית של המטופלת, לבדוק האם יש לה רגישויות לתרופות שונות ולהתאים את שיטת ההרדמה למאפייניה. במידת הצורך, המרדים ינחה את המטופלת כיצד להגיע ליום הניתוח.

מהלך הניתוח

הניתוח אורך בין שעה לשעתיים בהרדמה מלאה. במהלכו נעשים חתכים במיקומים נבחרים בבית החזה, ודרכם מוכנסים השתלים לכיסים מיוחדים, אותם מכין הרופא. באמצעות שתלים אלה מתבצעת הגדלת ועיצוב החזה מחדש. לאחר מכן החתכים נתפרים בחזרה, והחזה נחבש כולו.

מיקום החתך

למיקום החתך חשיבות גדולה וקיימות שלוש אפשרויות:

  • חתך תת שדי – זהו חתך המבוצע בקפל התת שדי, ולאחריו נשארת צלקת עדינה, שעלולה להראות, אם האישה לובשת בקיני.
  • חתך בבית השחי – בהליך זה נעשה חתך נסתר בבית השחי, וכך אין צלקות על החזה. יש לציין כי אם נדרש תיקון לניתוח יידרש לעשות חתך נוסף.
  • חתך סביב העטרה (הפטמה) – בשיטה זו נערך חתך מתחת לעטרה, הצלקת שנשארת מטשטשת עם הזמן וכמעט אינה נראית.

ההחלמה מהניתוח

לאחר הניתוח המטופלת נשארת להשגחה של מספר שעות בבית החולים, לאחריהן משוחררת הביתה. יש לצפות כי החזה יהיה כואב ונפוח בימים הראשונים לאחר הניתוח. הנפיחות והכאבים ירדו בהדרגה, וניתן להיעזר במשככי כאבים בזמן זה. מומלץ ללבוש חזייה רפואית מיוחדת בשבוע- שבועיים הראשונים שלאחר הניתוח.

חזייה זו נותנת תמיכה מקסימאלית לחזה, מאיצה את תהליך ההחלמה, ומצמצמת את הסיבוכים והכאבים הנלווים לניתוח. בנוסף חשוב לקחת את האנטיביוטיקה אותה רושם הרופא, כדי למנוע זיהומים וסיבוכים. בימים הראשונים לאחר הניתוח עלול להיות קושי בהפעלת הידיים ובתנועה חופשית שלהן, ורצוי להימנע מהרמת חפצים כבדים.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*