ניסור בטון – הדבר הבא בעולם הבנייה

ניסור בטון – הדבר הבא בעולם הבנייה

בעולם הבנייה יש חידושים לעתים תכופות. הפעם לא מדובר במשהו שלא הכרנו אך ניסור בטון ביהלום בהחלט מהווה את אחד השירותים שנהנים מביקוש גובר כתוצאה מבנייה מאסיבית בבטון.

במדינת ישראל כמעט הכל הדירות והבתים החדשנים הבטון משמש כמרכיב מרכזי. זה חזק מאוד ובטיחותי ונראה שהכל טוב ויפה אך מה עושים כשצריך לשבור קיר או לחצוב פתח?

בעבר הכל היה הרבה יותר פשוט וכל מה שהיה צריך הוא פטיש גדול ואיזמל אך אם אתם מתכוונים להשתמש בפטיש כדי לשבור קיר בטון – נכונה לכם אכזבה.

מדובר באחד החומרים החזקים שבענף הבנייה והשיפוצים (אם לא החזק שבהם) ומאחר שכמעט ואי אפשר לשבור אותו – נסרו אותו.

מה זה בכלל ניסור בטון?

ניסור או חיתוך בטון מהווה את השיטה המרכזית להסרת או יצירת פתחים בקירות, תקרות או רצפת בטון.

התהליך מתבצע באמצעות מסורים חשמליים (לעתים גם בנזין) מיוחדים שנועדו לחתוך בטון מכל סוג – אפילו כזה שמחוזק בברזלים.

ישנם מגוון סוגי מסורים שמיועדים להתמודד עם משימות שונות. לדוגמה, חיתוך רצפה יתבצע עם מסור נייד שדומה לעגלה בעוד שחיתוך קיר יעשה עם מסור הידראולי שנשלט מרחוק אך אופן כללי, כל המסורים מורכבים מכמה חלקים משותפים:

דיסק עגול בקוטר משתנה

כל מסור בנוי מדיסק משונן שמסתובב במהירות ושיכול לחדור כל שכבת בטון. הדיסק עשוי מתכות חזקות ומצופה בשכבה של אבקת יהלום בעלת דרגת קושי גבוהה שמאפשרת את החיתוך והחדירה אל הבטון החזק.

עלות הדיסק יקרה למדי ויש להחליפו מעת לעת מפני שהוא נשחק מעבודה לעבודה עד אשר אינו יכול למלא עוד את תפקידו.

מנוע חזק

תנאי הכרחי לכל מסור טוב הוא מנוע חזק שיוכל להניע את הדיסק בתנועות סיבוביות למרות ההתנגדות העזה שנוצרת במהלך החיתוך.

משאבת מים

ניסור בטון יוצר הרבה מאוד חום שיכול להמס את הדיסק. לכן יש צורך בקירור תמידי של המסור ואזור החיתוך על ידי הזרמת מים צוננים.

המים משמשים גם לצורך הרטבה של המקום ומניעת אבק ונתזים.

מדוע השירות הפך לנפוץ כל כך?

ישנן מספר סיבות מדוע השירות הפך לנפוץ כל כך אך הסיבה הבולטת היא שהיום כמעט כל המבנים עשויים בטון וכל פעולה פשוטה כמו התקנת מזגן (שלא לדבר על שיפוצים כלליים) דורשת התערבות של חברה מקצועית עם כלים מתאימים.

כמה עולה ניסור בטון?

ישנן הרבה מאוד עבודות ניסור ועל כן המחירים משתנים בהתאם.

עבודות שנחשבות לקטנות כמו ניסור פתח בקיר לצורך התקנת ארובה, חור למכונת כביסה או אפילו פתח להעברת צינורות המזגן יעלו כמה מאות שקלים. לעומת זאת עבודה מורכבת כמו פתיחת דלת בקיר בטון יעלה לכם 1,500 עד 2,000 ₪ ופתיחת חלון בקיר בטון תעלה 1,200 עד 1,800 ₪.

מאחר שהמחירים עשויים להשתנות בין חברה אחת לאחרת מומלץ לבצע סקר שוק שבמסגרתו תאספו כמה הצעות מקבלני ניסור בטון באזור המגורים שלכם. ככל שהעבודה גדולה יותר כך כדאי לאסוף יותר הצעות מפני שההפרשים הצפויים יהיו יותר משמעותיים.

כללי זהירות שאתם חייבים להכיר

מדובר בעבודה מורכבת שמשלבת מגוון רחב של סיכונים לאורך כל הדרך – החל מעבודות באתר בנייה עם כל הסיכונים שמשתמעים מכך, דרך עבודה עם כלי עבודה מסוכנים במיוחד שמופעלים על ידי מים וחשמל, פסולת כבדה וחדה שנופלת ויכולה לגרום לפציעות ואם כל זה לא מספיק, ניסור לא נכון של בטון עשוי לגרום לנזקים חמורים במבנה ואף להחליש אותו.

ישנה חשיבות מאוד גבוהה לעבודה עם בעלי מקצוע שמוסמכים לכך ואף כדאי לשקול לשכור את שירותיו של מהנדס במקרים שקיים חשש להחלשת המבנה.

כותב המאמר הוא גרשון מהחברה לניסור וקידוח בטון המספקת שירותים בפריסה רחבה של סניפים.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*