נחל לכיש זוהם

נחל לכיש זוהם

עיריית אשדוד, המשרד לאיכות הסביבה ואיגוד פועלים מהבוקר במקום.

הבוקר התקבל דיווח במוקד העירוני על תמותה של דגים בנחל לכיש. מיד עם קבלת התלונה ייצאו גורמים מקצועיים מעיריית אשדוד למקום במטרה לבחון את היקף הזיהום ולנסות לאתר את הסיבה.

לדברי קובי פאלצי, מנהל אגף לאיכות סביבה בעיריית אשדוד: "התחלנו בבדיקת הסיבה. ייתכן  שגורם מסוים ניצל את הגשמים והזרים חומרים לתוך הנחל .עוד אפשרות שנבדקת היא עומס אורגני והעדר חמצן הובילו לתמותת דגים בנחל.אנו ממתינים לדוח המעבדה.

עיריית אשדוד ביחד עם המשרד לאיכות הסביבה ואיגוד ערים נמצאים במקום במטרה לבצע טיפול ראשוני הכולל פינוי של הדגים. כמו כן, אנו מבצעים דיגום של החומר שנשפך לנחל במטרה לנסות ולהתחכות אחר הגורם המזהם".

בשנים האחרונות זכה נחל לכיש לטיפול מסיבי והשקעה של מיליוני שקלים על ידי עיריית אשדוד ובכקבות אלו, לאחר שנים רבות, הנחל זכה בציונים גבוהים מאוד ונבחר להיות לאחד משלושת הנחלים הנקיים בארץ. לפני מספר חודשים אף  התקבל לראשונה גם אישור שייט בנחל על ידי משרד הבריאות.

בוקר

מוסיף קובי פלאצי מנהל האגף לאיכות הסביבה בעיריית אשדוד: "אנו נבצע את כלל החקירות ביחד עם המשרד לאיכות הסביבה ואיגוד ערים במטרה לנסות ולאתר את הסיבה  לזיהום".

לשאלה האם ייתכן והזיהום נגרם כתוצאה מזרימת הגשמים שהייתה לפני מספר ימים? השיב פלאצי: "אנו כרגע לא שוללים כלום ובודקים את כלל האפשרויות.

לסרי-פנימי3

ד״ר יחיאל לסרי ראש העיר אשדוד:

״הבוקר מיד עם קבלת הדיווח על הזיהום ולאחר הערכת מצב מהירה שקיימתי עם מנכל העירייה הוחלט על שורת צעדים לטיפול במשבר הסביבתי החמור הזה עם המראה הקשה של הדגה הצפה. הצוותים המקצועיים של העיריה וארגוני הסביבה משתפים פעולה, ופתיחת המעבר והזרמת מי הים לתוך הנחל,כבר הצילה ועוד תציל מספר רב של דגים. אני יכול להרגיע שנחל לכיש אשר הושקעו בשיקומו מיליוני שקלים, ואף זכה להיות מדורג כאחד משלושת הנחלים הנקיים בישראל, ישוקם אקולוגית תוך זמן קצר״

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*