נוגעים בלב ומחברים לבבות

נוגעים בלב ומחברים לבבות

‎בתחילת השבוע (יום א׳)  נערך מופע סוף שנה של חברי להקת ״לגעת בלב״ מבית המרכז למשפחה שבמחלקת שיקום שלא הותיר עין אחת יבשה. ‎להקת לגעת בלב משלבת ילדים ובני נוער עם וללא צרכים מיוחדים.

הרעיון מאחורי הקמת ההרכב המוסיקלי מעבר להעלאת המודעות וליצירת קבוצה חברתית הוא לחבר ולחזק את הקשר בין אחים עם וללא צרכים מיוחדים, ואכן בהרכב שלנו משתתפים צמדים של אחים.

הרבה נאמר על מערכות יחסים בין אחים במיוחד כשאחד מהם או כמה מהם הם ילדים עם צרכים מיוחדים: מה זה עושה ליחסי האחים, מכלול שלם של רגשות נמצא בעולמם של האחים לפעמים רגשות שלא נעימים ולא תמיד נעים לדבר אותם.

התפקיד שלנו כמערכת היא לתת מקום לכל מכלול הרגשות ללא שיפוטיות. מותר לומר, אני מתבייש. מותר לומר, אני כועס, ומותר לומר למה דווקא אני.

השאלה היא איך אחרי הצפת וגילוי הרגשות אנו מתעלים את התחושות למקום בריא יותר, מבין ומכיל ותורמים לחיזוק הקשרים בתוך המשפחה. אין ספק ועל כך יעידו ההורים כי ההרכב תורם רבות לאיחוד וחיזוק הקשר.

בשנתיים האחרונות מעבר לחזרות, נוצר תהליך של גיבוש גם בין הילדים ובין ההורים שלכולם מכנה משותף. בברכה זכה להופיע במספר רב של מקומות בתוך העיר ומחוצה לה והשאיפה שלנו היא להרחיב את מעגל ההופעות ובדרך זו לקרב לבבות ובעיקר להעלות את המודעות בקהילה.

כשהם על הבמה הם מבקשים בסך הכל שתראו אותם כמו שהם: ילדים ובני נוער שאוהבים לשיר, מוכשרים ויפים ללא תיוגים! המוטו שלנו במחלקת שיקום הוא שכל אחד יכול והחלומות הם לא בלעדיים לאנשים מסוימים והערב הזה מוכיח כי תקווה לצד עשייה מקרבת אותנו יותר ויותר לשיוויון חברתי.

אחרי חזרות רבות הוחלט בשיתוף המרכז למשפחה יחד עם איציק סויסה המנהל המוסיקלי לקיים אירוע נוצץ למעגלים הקרובים של המשתתפים- משפחה וחברים.

לאולם הגיעו כ 100 איש שלא הפסיק להתפעל, להתרגש ובעיקר להנות מכל רגע. קהל האורחים התכבד בקינוחים של קפה בכיף – קייטרינג חברתי שמופעל על ידי אנשים עם צרכים מיוחדים.

חברי ההרכב גילו כישורים של שירה, משחק ושידרו מקצועיות. גולת הכותרת הייתה הופעת בכורה של השיר שאותו אתם רואים בקליפ המצולם- שיר שאותו הם יצרו וכתבו בעצמם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*