נהג משאית תבע 1,070,251 ש"ח ויסתפק ב- 130,000 ש"ח

נהג משאית תבע 1,070,251 ש"ח ויסתפק ב- 130,000 ש"ח

בית הדין לעבודה בת"א דן בתביעת ענק של עובד, נהג משאית, נגד מעסיקו בגובה של 1,070,251 (מיליון ושבעים אלף) ש"ח בגין תשלומי שכר, הפרשי שכרשעות נוספות, קרן השתלמות, דמי הבראה וזכויות סוציאליות נוספות אשר לטענתו לא שולמו לו במהלך תקופת עבודתו.

על פי פסק הדין שניתן, העובד הועסק בחברות הובלה הפועלות מהעיר אשדוד, העוסקות בתחום השינוע ברחבי הארץ מזה שנים ונחשבות למומחיות בתחום עם הצלחה גדולה בשוק זה. בא כוחן של החברות הנתבעות, שכולן בבעלות מעסיק אחד, עו"ד אופיר לסרי, מומחה בדיני עבודה, הגיש כתב הגנה מבוסס לפיו התביעה ברובה חסרת כל בסיס, מחסירה נתונים וחוטאת לאמת תוך הצגת הוכחות ברורות כי התובע קיבל את תנאיו במלואם למעט השלמות שההסכם הקיבוצי וצווי ההרחבה בענף ההובלה השיתו על מפעלי ההובלה בשנים האחרונות וגם אלה נעשו לאחר שהתובע נחשב לעובד מן המניין בחברות המדוברות.

עוד טען עו"ד לסרי כי במשך כל תקופת עבודתו של התובע, כ-10 שנים, לא נשמעו מפיו טענות ביחס לזכויות שלא משולמות לו ולכן לא סביר שהסכום, הנאמד בלמעלה ממיליון שקלים, נדרש רק עם סיום העבודה. יוער כי בכתב התביעה הציג התובע דרישה לתשלום שעות נוספות ע"ס 700,000 ש"ח אשר נדחתה במלואה ע"י הנתבע שהציג מסמכים ודוחות נוכחות שהפריכו טענה זו וצמצמו את יריעת המחלוקת באופן מהותי.

הצדדים ניהלו דיון בפני כבוד השופטת אסנת רובוביץברכש מבית הדין לעבודה בתל אביב אשר הבהירה לתובע את הבעייתיות שקיימת בנתוני תביעתו זאת לאור הגנת הנתבע והמליצה על מתווה של הסכם פשרה. בסופו של דבר, הוסכם כי ישולמו לתובע 130,000 ₪ בלבד.

עו"ד אופיר לסרי התייחס לתביעה ואמר: "לעיתים קרובות מזדמנות לבתי הדין לעבודה 'תביעות עבודה' מופרכות ומופרזות בסכומן כדי להוציא כספים מהמעסיק שאינם מגיעים לעובד. התביעה הנוכחית היא דוגמא טובה לעובד שהגיש תביעת ענק במושגי בית הדין לעבודה ובסופו של תהליך ותחת הסכם פשרה הוא נאלץ להסתפק ב-130,000, קרי פחות מ-12% מסכום התביעה. לפיכך אני מציע למעסיקים אשר משלמים לעובדיהם תנאים מלאים חודש בחודשו לא להיבהל מתביעות ענק כאלה מאחר ובתי הדין מקפידים בפסקי הדין ובהחלטותיהם ואינם משמשים מגיני העובדים אלא לאחר בדיקה ועשיית משפט צדק".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*