נדל"ן עסקי בדרום הארץ

נדל"ן עסקי בדרום הארץ

בשנים האחרונות הדרום הופך ליעד אטרקטיבי בעבור אנשי התעשייה, ההייטק ויזמים. היתרונות שמשכו את ענייהם הם הטבות ממשלתיות, מחירים נוחים, וכוח עבודה גדול השגשוג של אזורי התעשייה בדרום נשען על תמיכה ממשלתית והמון תמריצים מהרשויות המקומיות והחיבור בין התמיכה הממשלתית לסיועה המקומי ייצרו מוצר איכותי וקל לשיווק כאשר ההצעות השיווק כוללות סלילת כבישים ותשתיות המקלות את נתיבי הגישה

אזורי תעשייה בדרום – יתרונות וחסרונות

אזורי התעשייה בדרום כגון נמל אשדוד, אזור התעשייה דימונה ואזור התעשייה של אשקלון נמצאים בהתפתחות מתמדת ובכל שלב נכנסים אלמנטים המקנים יתרונות רבים וחשובים ליזמים המחפשים מבני תעשייה להשכרה או מגרשים לבניית מרכז לוגיסטי להשכרה או לקנייה.

מה המדינה תורמת?

מספר לא קטן מהישובים בדרום נחשבים לישובים עם עדיפות לאומית א' וב' ולכן חברות גדולות ויזמים פרטיים זוכים לתמיכה משמעותית ואפילו מענקים כספיים של עד 20% מההשקעה והלוואות בתנאים מעולים.

הטבות אזוריות

ביחד עם ההטבות שתעניק המדינה, גם חברות הניהול של פארקי התעשייה בדרום מציעות לתעשיות ולעסקים חדשים הקלות והטבות בנוסף לפטורים שונים הנחות בתשלום הארנונה, הוזלת מחירים של אגרות הבנייה, וזירוז תהליכי רישוי העסקים, בנושא רכישת שטחים או השכרת שטחים לצורך בנייה ישנו מסלול מיוחד המקצר את תהליכי ההכשרה של שטחי תעשייה ומסחר .

תנאים מעולים אלו באים לידי ביטוי בהוזלת מחירים עבור יזמים המחפשים להקים עסקים, או חברות המחפשות שטחים להקמת מבני תעשייה ומגבירות את הרצון של אנשי ההון מהמרכז להשקיעה באזור הדרום.

את התוצאות של התנאים המוזכרים פה אפשר לראות בפארק התעשייה והעסקים הנמצא בסמוך לנמל אשדוד כאשר הצטרפו לפארק שתי הענקיות כימוקירט ותעשיות רדימיקס ששילמו רק 108 למ"ר והורשו להשתמש בשטח במשך תקופה של 25 שנים .

הצפון והדרום

בצפון הארץ כמו בדרום אפשר למצוא את ההטבות שהמדינה מציעה ליזמים, באזור הצפון אפשר לראות את דוגמת פארק התעשייה קיסריה אשר התפתח בשנים האחרונות ולא מעט בזכות החברה לנכסי קיסריה אשר מנהלת את הפארק ודואגת לשווק את השטחים המוצעים להשכרה וכל זה בכדי לעודד חברות לצאת מאזור המרכז אל הפריפריה ולעזור בצמיחת האוכלוסיות הנמצאות סביב לאזורי התעשייה .

החיסרון של אזורי תעשייה הממוקמים בדרום הארץ מתבטאים בעלויות שינוע גבוהות מהרגיל כאשר מדובר בהובלה לאזור המרכז או הצפון, אך מנגד צריך לזכור את רשימת היתרונות הארוכה והמשמעותית שמציע אזור הדרום – מחירים זולים של שטחים להקמת מבני תעשיה ומבני תעשייה להשכרה, מספר גדול של כוח אדם והטבות נוספות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*