נדחתה תביעת ענק של עובד נגד מעסיקתו ע"ס של 1,258,539 ₪

נדחתה תביעת ענק של עובד נגד מעסיקתו ע"ס של 1,258,539 ₪

תביעת נזיקין של מהנדס בניין ע"ס של 1,258,539 ₪ שהוגשה לבית משפט השלום בקרית גת נגד חברה קבלנית מאשדוד בה הועסק התובע המתגורר באשדוד ונגד עוד 4 חברות וגופים אחרים נדחתה ביחס למעסיק במלואה זאת במסגרת הסכם פשרה שנחתם בין הצדדים וקיבל תוקף של פסק דין ע"י כבוד השופט אבישי זבולון מבית משפט שלום בקרית גת.

התובע הוא מהנדס בניין שעובד בחברה קבלנית אשר לימים זכתה במכרז לבניית פרויקט בינוי מד"א בעיר אשדוד והייתה לקבלן המבצע.

לימים ולאחר שהושלמה בניית תחנת מד"א ואף נמסרה לגורמי מד"א טען התובע (העובד) בכתב התביעה כי באחד מימי החורף הגשומים הוא נדרש מהחברה בה הוא עובד (מעסיקתו) להגיע לבניין מד"א ע"מ לעלות על הגג לצורך תיקון נזילות גשם.

לצורך כך טען התובע הוא הגיע לבניין מד"א לקח עימו סולם בגובה של 6 מטרים וטיפס על גג המבנה כאשר לטענתו את הסולם מחזיקים שני עובדים של חברה אחרת גם אותה תבע העובד.

עם סיום העבודה על גג המבנה ותוך כדי ירידה מהסולם החליק התובע מהסולם (שעמד על משטח קרמיקה חלק) ונפל מגובה של 3.5 מטרים על הרצפה כשהוא נחבל, קרסולו נשבר, קיים שבר בכתף ורגישויות במקומות שונים בגוף. בגין פגיעה זו הגיש העובד נגד החברה הקבלנית תביעה כספיתנזיקית ע"ס של 1,258,539 ₪ כפי שתואר סכומה בתחשיב נזק מטעמו שהגיש לבית המשפט.

החברה הנתבעת באמצעות עו"ד אופיר לסרי הגישה הגנה מפורטת לבית המשפט במסגרתה טענה עי האחריות לקרות התאונה חלה על התובע מתוקף היותו לסמכות המקצועית הבכירה ביותר בשטח (מהנדס הפרויקט) וכי היה עליו לנהוג בזהירות טרם עלה על הסולם ביום גשום וסוער סולם שעמד על משטח קרמיקה חלק ומסוכן באשר לו רק היה מפעיל שיקול דעת זהיר ואחראי היה נוהג אחרת ולא מסכן את עצמו ע"י עליה לגג ביום כזה.

בית משפט השלום בקרית גת קיים בתיק זה 5 דיונים במהלכם הוצגו טענות הצדדים, מונו מומחים רפואיים מטעם הצדדים ומטעם בית המשפט כאשר בסופו של יום הגיעו הצדדים להסכם פשרה לפיו תביעת העובד נגד החברה שהעסיקה אותו (מרבית כתב התביעה הופנה כלפיה) נדחתה באופן מלא ומוחלט וע"י כך נתקבלו כל טענות ההגנה ונדחו אחת לאחת.

פסק דין זה ביחס לתביעת ענק ע"ס של 1,258,539 ₪ מוכיח כי לא בהכרח גודל התביעה וסכומה הגבוה כמוהם כסיכויי התביעה, במקרה הנוכחי כל טענות התובע נגד החברה שהעסיקה אותו נדחו והחברה לא חויבה בתשלום כלשהוא ביחס לכתב תביעה זה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*