נאבקים לשמירה על הדיונה של אשדוד

נאבקים לשמירה על הדיונה של אשדוד

הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד יוצא במסע פרסום במאבקו להגנה על פארק החולות הייחודי של העיר

בדיונה הגדולה של העיר, הידועה גם בשמה האחר "פארק החולות אשדוד" קיים עושר גדול של מיני צמחים ובעלי חיים, שחלקם בלעדיים בארץ. לאחרונה צצות להן הצעות לבנייה באזור שממערב לשמורה, תוך נגיסת עשרות דונמים המאיימים על הדיונה ועל המערכת האקולוגית סביבה. זאת, בניגוד לדעתם של כל המומחים המקצועיים.

הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד מבקש לאמץ את הרעיון לשמירה על כל אזור הדיונה כפי שהתגבש בשנים האחרונות בין הגופים הירוקים: רשות הטבע והגנים, קרן הקיימת לישראל, החברה להגנת הטבע והמשרד לאיכות הסביבה. בהתאם לכך, מבקש הפורום לשמור על פארק החולות ואת הדיונה בשלמותם גם מתוך ידיעה ברורה כי לא חסרים שטחים פתוחים לבנייה ברחבי העיר שטרם נוצלו והמיועדים להתחדשות עירונית. אך בעיקר, מתוך ההבנה שכל בנייה על שטחה של הדיונה תגרום לה לנזק בלתי הפיך ותהווה פגיעה בנו ובדורות הבאים.

בהתאם לכך, משיק הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד בימים אלה קמפיין פרסומי להגברת המודעות בכל הנוגע לפגיעה אפשרית בדיונה. הקמפיין מכוון גם לצרף תושבים לטובת המאבק, תחת הכותרת: אוהבים את אשדוד – שומרים על הדיונה!

בבסיס הקמפיין, שלוש דרישות עיקריות: לגנוז כל תוכנית בינוי כזו או אחרת על שטחי הדיונה הגדולה; להכריז על הדיונה הגדולה באשדוד כעל שמורת טבע ייחודית במסגרת תוכנית סטטוטורית; לקיים הליך של שיתוף ציבור בנוגע לאפשרות של כל שינוי במצבה של הדיונה הגדולה. מן הפורום הציבורי לאיכות הסביבה נמסר כי תושבים רבים מזדהים עם הרעיון ומצטרפים למאבק, כבר עם יציאתו לדרך.

כל הפרטים על המאבק – באתר האינטרנט של הפורום בכתובת www.forum-ashdod.com ובדף הפייבוק: הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*