מ 669 ל״מכבי״ אשדוד

מ 669 ל״מכבי״ אשדוד

ד"ר צחי דגן ששרת כרופא ביחידת החילוץ המובחרת של חיל האוויר 669, מצטרף לצוות מכבי באשדוד ואף מכשיר מתמחים מבית החולים 'אסותא' באשדוד.

אם אתם מגיעים לרופא הילדים של מכבי, ברובע ד' באשדוד ד"ר צחי דגן, אתם יכולים להיות רגועים במיוחד. אחרי הכל מי שהיה חלק מיחידת החילוץ המובחרת של חיל האוויר 669, כולל השתתפות בפעילויות מבצעיות מסוכנות, היה חבר במשלחת של צה"ל לסיוע רפואי בנפאל, וכיהן 18 שנה כרופא צבאי, יידע לתת את המענה הטוב ביותר בטח בתנאים רגילים מתוך חדרו במרפאה.

ד"ר דגן שרת כאמור שרת שנים רבות בצה"ל, וצבר ניסיון עשיר בתנאים קשים. לאחרונה הוא הצטרף כרופא ילדים למכבי. במסגרת עבודתו הוא גם מכשיר רופאים מתמחים מבית החולים "אסותא", ברפואת ילדים אמבולטורית. הוא מתגורר במושב בצרון הסמוך לאשדוד, נשוי ואב לשלושה ילדים. במהלך ביקורו כחלק ממשלחת צה"ל לסיוע רפואי בנפאל בשנת 2015, סייע רבות לחולים המקומיים, שנפגעו מרעידת האדמה הקשה שפקדה את הארץ הטרופית בעלת הנופים המרהיבים. אחד הסיפורים המרגשים שחווה הוא הצלת חייו של נער נפאלי בן 15 שהיה קבור כמעט שבוע תחת ההריסות ברעידת האדמה. הנער המקומי קיבל טיפול מסור מד"ר דגן, כולל מעקב והשגחה רפואית, עד אשר התאחד עם בני משפחתו כשהוא במצב רפואי טוב ויציב, "זה היה מקרה מרגש במיוחד, לראות אותו מתאחד עם בני משפחתו שאף הם שרדו את ההריסות היה מדהים", הוא נזכר השבוע. באותו ביקור אף נסע עם חבריו הרופאים לעיירה בקטפור, שם טיפלו בתושבים רבים מהכפר שנפגע קשות ברעידת האדמה.

במבצע "צוק איתן", שימש הרופא החדש של מכבי כאחד האחראיים לרפואה של פיקוד העורף. באותו מבצע גם נפגע ביתה של גיסתו תושבת אשדוד, והוא הרגיש היטב את הקונפליקט בין עבודתו כרופא במסגרת צה"ל, לבין הדאגה לנעשה בעורף. בהסלמה האחרונה, טיפל ד"ר דגן בילדים והתייצב כרגיל לעבודתו ברובע ד' באשדוד, מטבע הדברים הוא לא נבהל בקלות, גם לא מאימת הטילים שנפלו במהלך ההסלמה, "כמי שרגיל למצבי חירום הכנתי את עצמי היטב, ויכולתי לעזור בכל הנושא של ההיערכות", סיפר השבוע. כאמור ד"ר דגן מקבל חולים במרפאה ברובע ד' של 'מכבי שרותי בריאות'.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*