מתנדבי אשדוד לדוברות ותקשורת בחירום

מתנדבי אשדוד לדוברות ותקשורת בחירום

מצב החירום בו אנו נמצאים לא מנע מהמחלקה למשאבי קהילה והתנדבות להמשיך ולהכשיר צעירים למשימות התנדבות, והפעם בתחום הדוברות וההסברה. בשני מפגשים (קפסולות) נפרדים, שמעו הצעירים על תפיסת ההפעלה, מערך הדוברות והתנהגות אוכלוסייה בחירום.

המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות ממשיכה לחזק את מערך המתנדבים לתפקידי דוברות בחירום, ובשבועיים האחרונים הם קיימו שני מפגשים נפרדים למתנדבים צעירים המוכנים להשתתף במשימות הסברה ודוברות בחירום. הצעירים, כמו גם מתנדבים אחרים, שמעו במהלך השנה הרצאות בתחומי חירום, קיבלו סקירה על מבנה החירום העירוני ועל נושאי התפקידים ועל תרחישים שונים והמענה העירוני. בשני המפגשים (15/6, 24/6) השתתפו כ-100 מתנדבים, צעירים ומבוגרים, והם חלק מתכנית הכשרה שנתית.

במפגשים ניתנו סקירות מסרן כרמלה טעמנה, קצינת הסברה, חברה ואוכלוסייה בפיקוד העורף, שקיימה סדנה ודיברה על התנהגות אוכלוסייה בחירום והמענים שפקע"ר והרשות המקומית נותנים למצבי חירום. אריה איטח, מנהל אגף ביטחון עירוני הציג את תפיסת ההפעלה העירונית בחירום ועמד על נושאי התפקידים, תחומי האחריות והשילוב בין כולם לבניית תמונת המצב והמענה לתרחיש החירום. מזי כהן, מאגף דוברות עיריית אשדוד, נתנה סקירה על דוברות בחירום, גיבוש מסרים והאופן בו מוזרם המידע אל הציבור. דגש הושם על פייק ניוז ומידע מוטה. רמי סטויצקי, יועץ לפיתוח תשתיות התנדבות וקהילה, דיבר על הזכויות והחובות של המתנדב. משה ראובני, רכז תכנית צוערים צעירים, תיאר את ההכשרה שעוברים הצעירים לתפקידי דוברות ודיפלומטיה.

גב' חנה בן איון, מנהלת המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות ומארגנת ההכשרה, דיברה על תפקידי היחידה והכוח ההתנדבותי המהווים גורם מכפיל כוח משמעותי בעתות חירום. חנה הציגה את פעילות היחידה והכלים שעומדים לרשות המתנדבים בחירום. "הניסיון המתמשך באירועי חירום מלמד כי העירייה הינה מרכיב משמעותי ודומיננטי בהתמודדות עם מצב החירום ועם השמירה על החוסן הקהילתי" היא אומרת ומבהירה את החשיבות בטיפוח מתנדבים בתחומי הסברה ודוברות בחירום.

גם באגף הדוברות מסבירים כי "משימות דוברות ותקשורת בחירום, נועדו לספק מידע רשמי, אמין ומעודכן ולסייע לציבור בקבלת החלטות רציונליות" ושהניסיון מלמד כי "ככל שהציבור מודע למצב החירום, מהי תמונת המצב העדכנית וכיצד עליו להגיב, כך קל לו להתמודד עם הלחץ שמצב חירום מייצר ולהשפיע לחיוב גם על סביבתו". הם מודים לצעירים המגיעים למשימות ההתנדבות כשהם חדורי מוטיבציה ואמונה בחשיבות פעילותם.

מפגשים אלה מתאפשרים הודות לשיתופי פעולה בין פקע"ר, אגף הביטחון, תכנית צוערים, אגף הדוברות והמחלקה להתנדבות אשר מנצחת על המלאכה. אין זו פעם ראשונה שמתבצעת הכשרה לצעירים וקבוצות מתנדבים, על מנת להכשיר מקסימום מתנדבים לטובת פעילות בחירום. "ההכשרה היא חלק מהיערכות הרשות למצבי חירום והכשרת מתנדבים בתחום דוברות והסברה שיסייעו בתיווך המידע לציבור ובהזרמת מידע חזרה למכלול שנמצא במטה מל"ח" אומרת בן איון ומודה לכל המתנדבים שמקדישים מזמנם ותורמים לחוסנה של הקהילה. היא מודה גם לכל השותפים שנוטלים חלק בתהליכי ההכשרה ובליווי המתנדבים בעת חירום ומדגישה את החשיבות ב"להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש חירום. תגובה מהירה ויעילה מפיגה חששות וחוסר ודאות ומחזקת את הקהילה" היא אומרת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*