מתמטיקה – משחק ילדים?

מתמטיקה – משחק ילדים?

22 בתי ספר באשדוד ואשקלון משלבים השנה משחקי מחשב ללימוד מתמטיקה.

פרופ' שמעון שוקן מיזמי חברת עשר אצבעות שפיתחה את המשחקים: "המשחקים מאפשרים תרגול החומר הנלמד בכיתה, סגירת פערים והתקדמות בחומר. השינוי בחוויית הלמידה הוא עצום, ילדים לומדים לאהוב מתמטיקה".

מי מפחד ממתמטיקה? מדובר באחד המקצועות המהווים אתגר לא פשוט לילדים רבים, חלקם חווים בעת הלמידה תחושות של תסכול, אחרים חרדים מהמקצוע ויש מי שרואים בו אתגר שבלתי ניתן להתגבר עליו. עבורם, אבל גם עבור מי שכן אוהבים מתמטיקה, פיתחה חברת 'עשר אצבעות' משחקי מחשב ללימוד מתמטיקה, כך דרך חווית המשחק, פתרון בעיות וחשיבה יצירתית מוצאים הילדים את הדרך ללמוד לאהוב מתמטיקה.

'עשר אצבעות' הוא סטארט-אפ ישראלי שעיסוקו פיתוח משחקים אינטראקטיביים המלמדים מתמטיקה, לילדים בגיל גן חובה ועד לתלמידי כיתה ו'. מטרת המשחקים היא להנגיש לילדים את עולם המתמטיקה בדרכים של הנאה וחוויה. אלפי משחקי מחשב, דפי עבודה ומערכי שיעור, פותחו בהתאם לתכניות הלימודים של משרד החינוך. המשחקים מבוססים על התקדמות במשימות, החל מאתגרים פשוטים ועד ללמידה מתקדמת, כאשר כל ילד משחק בקצב שלו. הסביבה המשחקית מקלה על ההתמודדות הקוגניטיבית, מפחיתה חרדות ומעניקה תחושת סיפוק כשעוברים משלב לשלב.

בשנים האחרונות משחקי 'עשר אצבעות' שולבו בלמעלה מ- 1000 בתי ספר ברחבי הארץ.  ביניהם גם מעל ל- 22 בתי ספר באשדוד אשקלון והסביבה.  מנהלים, מורים והורים בוחרים לשפר את תוצאות המתמטיקה של הילדים. "המשחקים לא מתיימרים להחליף את הוראת המתמטיקה, אלא להעצים אותה עם חווית למידה נוספת דרך משחק". מסביר פרופ' שמעון שוקן, אחד מיזמי עשר אצבעות.

"אני מלמדת מתמטיקה בכיתות ג' ו ד'". מסבירה א. מורה למתמטיקה באחד מבתי הספר. "השילוב בין החומר הנלמד למשחק פשוט מדהים, ילדים שחששו עד היום ממתמטיקה פשוט מצליחים להבין טוב יותר, לתרגל ואפילו ליהנות מכך. אני שמחה להודות שכיום 90% מהתלמידים שלי אומרים שמתמטיקה הוא השיעור האהוב עליהם ביותר. הם אפילו נהנים לתרגל בבית ומתקדמים במשחקים, גם מעבר לחומר הנלמד בכיתה. התוצאות ניכרות בהישגי התלמידים, כך שנותר לי רק להמליץ למורים נוספים בתחום להתנסות".

בשנתיים האחרונות, משרד החינוך בחר ב'עשר אצבעות' כמובילת אליפות המתמטיקה הארצית בישראל. באליפות השתתפו 1500 בתי ספר ו- 220,000 תלמידים, ובמהלכה נפתרו יותר מ- 6 מיליון בעיות במתמטיקה.

בנוסף למשחקי 'עשר אצבעות' המשולבים במערכת החינוך ברחבי הארץ והעולם, פיתחה החברה בשנה האחרונה גם את משחק הפיקסלוניםמשחקי חשבון לתרגול בבית גם אם התלמידים לא מכירים את המשחקים מבית הספר.  "ילדים שממילא יושבים מול מסכים חלק ניכר מהיום, יכולים להפוך את השעות הללו לחוויית למידה מהנה. "המשחקים שלנו מעודדים עניין, סקרנות, ניסוי, תהייה וטעייה ומובילים לחיזוק הביטחון הנדרש להצלחה בחשבון". מסכם פרופ' שוקן.

תכנית 'עשר אצבעות' ומשחק הפיקסלונים משולבים כיום בלמעלה מ-40 מדינות בעולם, ביניהן: אוסטרליה, ארה"ב, בריטניה, ארגנטינה, ברזיל, קנדה, ניו זילנד, רוסיה, וכמובן ישראל. בנוסף לעברית, ערבית, ואנגלית, המוצרים פועלים ביותר מ- 30 שפות שונות.

החברה הוקמה ע״י צוות שכלל את פרופ' שמעון שוקן, מייסד הפקולטה למדעי המחשב במרכז הבינתחומי; פרופ' רז קופרמן, פרופ' למתמטיקה שהיה ראש מכון איינשטיין באוניברסיטה העברית; שמוליק לונדון, מהנדס תוכנה ומורה מנוסה; גיא ורדי, מומחה למשחקי מחשב, ולאון קמינב. החברה זכתה במגוון פרסים בינלאומיים בתחום החינוך ומשחקי המחשב.

קישורים:

אתר עשר אצבעות: www.matific.com  |  אתר משחק הפיקסלונים: www.matificgalaxy.com  |  קישור לאפליקציות של הפיקסלונים: https://www.matific.com/isr/he/galaxy/apps/mobile

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*