מתכונים לפסח: שולחן חג למתקדמים

מתכונים לפסח: שולחן חג למתקדמים

לא בטוח שהדודות יאשרו את הבלגאן שהולך להתרחש בקערת הפסח, אבל נדמה שהשנה כבר לא יהיה מנוס? כאשר ליד כל שולחן מתקבצים טבעוני אחד, צמחוני אחד, מישהו שלא נוגע בגלוטן ועוד אחת שנמנעת מקמח וסוכר, אין ברירה אלא להתאים את ארוחות החג המסורתיות לרוח הזמן, ולצעוד איתן קדימה. זה אמנם דורש קצת מחשבה ויצירתיות, במיוחד כאשר מנסים לקלוע לטעם של כולם, אבל התוצאה לרוב תהיה מפתיעה ומגוונת, ותשבור את השגרה המוכרת של ארוחות החג המשפחתיות.

הפחות נועזים יכולים לחפש מתכונים לפסח שעונים על דרישות המשפחה המחמירות ביותר? למעשה אלה יהיו גרסאות של המנות המוכרות שמפארות את שולחן החג, בהתאמות שונות לצרכים התזונתיים של האורחים. לעיתים ההתאמה פשוטה ואפילו מתבקשת (מה הבעיה להכין מרק ירקות עשיר במקום מרק עוף?) ולעיתים דורשת יותר יצירתיות (קצת קשה להכין דג בלי דג). אבל הרעיון ברור ? לנסות לחקות את הטעמים ולהתקרב למראה של שולחן חג כפי שהכרנו לאורך השנים. לרוב המאכלים המוכרים ישנן גרסאות ברשת שמתאימות לכל מיני סוגים של תזונה והגבלות בריאותיות.

הנועזים יותר, שלא חוששים לחדש, לגוון ולשנות, יפתחו את הראש והסירים לרעיונות מקוריים, שלאו דווקא מזכירים בדיוק את סדר הארוחה המקובל ברוב המשפחות. אלה יכולות להיות מנות עם מרכיב אחד מהמקור שיקבל זווית חדשה (מהגפילטע יישאר  למשל רק ממרח גזר כתום וחריף), מנות שמוגשות בצורה המסורתית עם מרכיבים אחרים לגמרי (דלורית שלמה צלוייה על מצע אורז במקום נתח גדול של בשר) או סתם מנות מוצלחות וחגיגיות שכולם ייהנו לטעום מהן. וכמובן שאסור לשכוח קינוחים, שיכולים בהחלט להתעלות על קומפוט הפירות היבשים.

למרות שנדמה שדווקא בחגים חריגות מהמסורת עלולות לגרום לקרע משפחתי, תתפלאו לגלות שברוב המקרים כולם נהנים מהרענון והגיוון של המנות, שבינם לבין עצמם הם מודים שאולי כבר קצת נמאסו. אחרי הכל, כמה כבר אפשר לאכול את אותן המנות שנה אחרי שנה?

עוד מתכונים טבעוניים במאגר של טבעוניות נהנות יותר.

מאת

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*