מתי בפעם האחרונה כתבתם משהו בשביל מישהו?

מתי בפעם האחרונה כתבתם משהו בשביל מישהו?

רגע אחרי שהובילה את האירוע הספרותי בפסטיבל אשדודשירה 2017 בשם "משוררים ואשדודית", פותחת המשוררת סמדר שרת מאשדוד סדנת כתיבה בת ארבעה מפגשים המיועדת לבני נוער, תלמידי תיכון, חיילים וצעירים אחרי צבא. מפגש בונוס יתקיים עם המנהל האמנותי של אותו הפסטיבלהפרופ' והמשורר סמי שלום שטרית

בפסטיבל אשדודשירה 2017 שהתקיים בתאריכים 19-25/11/17 הובילה המשוררת סמדר שרת ערב מיוחד, בו אירחה שבעה משוררים בני העיר אשדוד שהקריאו מפרי עיטם במפגש מרגש בפירמידה הממוקמת במוזיאון אשדוד לאמנות. את מבנה הערב בנתה שרת לאחר שקיבלה מכל משורר מספר שירים וניהלה באופן נינוח, כיפי, מעניין ואף מרתק את הערב האשדודי הנפלא. כל זה לווה בשני שירים שכתבה שרת והזמרת המקומית המוכשרת חנה גור הלחינה וביצעה בהשמעת בכורה.

"נורא התרגשתי, כי כמו שעמוס עוזר אומריותר מעניין אותו מה שכותבים במקומון בחולון מאשר בעיתון 'לה מונד' הצרפתי. לקבל הכרה בעיר שבה גדלתי, ריגש אותי הרבה יותר מדברים אחרים שעשיתי בעבר. כאילו כל העשייה שלי לאורך השנים התנקזה לערב הזה, שהיא מעין שיא עבורי".

שרת כתבה ופרסמה שישה ספרי שירהמשוררת ועורכת, בעלת תואר שני בספרות עברית במסלול כתיבה יצירתית מטעם אוניברסיטת בן גוריון. בהכשרתה היא גם מורה לתיאטרון ומנחה תהליכי כתיבה בביתה באשדוד. בעברה הנחתה סדנאות כתיבה לילדים בכיתות ד'-ו' ולמבוגרים. זוהי הפעם הראשונה שהיא מנחה קבוצה של בני נוער וצעירים.

יש ציפיות?

"מעניין אותי לדעת איך כותבים היום, מה מעסיק את בני הנוער ואיזה מקום הם נותנים לכתיבה שלהם. אני רואה בזה המשך טבעי לפסטיבלבאירוע שהנחתי השתתפה הילדה מישל דוגלצ' בת ה-12 שקראה שיר שכתבה במסגרת סדנה בהנחייתי וזכה בפרס בתחרות ארצית".

מה את מתכננת לצעירים שיגיעו לסדנה?

"לכתוב בזמן אמתבזמן הסדנה לפי תרגילים ולעבוד על חומר שכתבו בעבר. כתיבה היא מלאכה. הייתי רוצה לחזק את הצעירים בבחירה שלהם במסלול של יצירה ושמי שכותב לא יראה בכך קושי אלא זכות. הסדנה לאו דווקא תתמקד בכתיבת שירה, אלא בכל ז'אנר שיבחרו המשתתפים. הכתיבה עצמה היא משא כבד. חשוב לי שהצעירים יעלו על מסלול מחייב של כתיבה ויגדירו לעצמם מטרות בהתאם לתחושות שיעלו בסדנה. יש נטייה לקדש את הכתיבה ולהפוך אותה למיתוס אבל מדובר בתכלס' בעבודה קשה וסיזיפית. זה דבר מאוד בודד יחסית אז החברותא שאנו מציעים בסדנה היא חיונית ויכולה להקל על הכותבים. מאז שאני זוכרת את עצמי אני מעורבת עם כתיבה באופן רגשי ומתעניינת בתהליכי יצירה. בסדנה נתחקה אחר החוט החמקמק של שורש נשמתינו וננסה לזהות את הקול הפנימי ולתת לו ביטוי דרך המילה הכתובה"..

ניתן להשיג תוצאה של כתיבה לאחר ארבעה מפגשים בלבד?

"זו טעימה ואני מקווה שיהיה מסגרות נוספות בהן נוכל להמשיך ולקיים מפגשים מסוג זה. מעבר לזה, דבר נוסף שבו אני מתמקדת הוא התמודדות עם מחסומי כתיבה".

במהלך הסדנה יתקיים מפגש 'בונוס' עם הפרופ' והמשורר סמי שלום שטרית, בו יתארחו משוררים נוספים יחד עם שרת ומיועד לקהל הרחב. המפגשים יתקיימו בימי שלישי בשעות 18:00-20:00 בערב במרכז הקהילתי 'תקוותנו' באזור ב', רחוב המעפילים 21, אשדוד.

  • *מפגש ראשון בנר ראשון של חנוכה ב-12.12.
  • שלושת המפגשים הנוספים בתאריכים: 19.12. 26.12 וב– 2.1.18.
  • להרשמה (סמדר): 052-4780426

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*