משפחה שלמה ניצלה מטביעה

משפחה שלמה ניצלה מטביעה

עונת הרחצה הסתיימה באופן רשמי אך ידי המצילים עדיין עסוקות. ביום חמישי האחרון הבחינו המצילים מתחנת חוף י"א במתרחצים שנכנסו למים באזור החוף הנפרד. משהבחינו שהמתרחצים נקלעו למצוקה והתקשו לחזור לחוף הם הזניקו את חבריהם ובעזרת אופנוע ים הם הצליחו לחלץ משפחה שלמה של תיירים. זכרו: רחצה בים רק בפיקוח מציל!

בשבוע שעבר, 12/10/15, הסתיימה עונת הרחצה והודעה על כך יצאה לתקשורת. העירייה החליטה גם השנה להפעיל שתי תחנות חורף בחוף י"א ובחוף הקשתות, אלא שמשפחת התיירים שהתארחה באשדוד החליטה שהחוף הנפרד מתאים להם יותר. וכך, הרחק מעיני המצילים, בחוף רחצה לא מוכרז, בעונה האסורה לרחצה, נכנסו שני המבוגרים ושלושת הילדים אל תוך המים ובן רגע נקלעו למצוקה.

"מזלם הגדול היה שמצילי דור ב' המפעילים את תחנות החורף שלנו, הבחינו במתרחצים הללו ועקבו אחריהם" אומר מר אריה תורג'מן מנהל אגף החופים ומשבח את עבודת המצילים אשר הביאו את האירוע לסיום טוב.  מנהל התחנה מר יוסי לישה, מספר: "ביום חמישי האחרון, סמוך לשעה 11:00 הבחינו מצילי תחנת י"א בקבוצת מתרחצים שנכנסה לים באזור החוף הנפרד. הם נקלעו לזרם מים חזק ובור והתקשו לחזור לחוף. המשכתי לעקוב אחריהם ולשמור על קשר עין וכשראיתי ששני המבוגרים מאבדים כוח ומתקשים להתמודד עם הזרם הזנקתי שני מצילים לעברם".

ואכן, שני המצילים איציק ויצמן ושחר וקנין, נחלצו לעזרה והצליחו להצילם. "איציק עם אופנוע הים ושחר בריצה מכיוון החוף, הגיעו אל המתרחצים, הוציאו אותם מהאזור המסוכן והחזירו אותם בבטחה לחוף". כאן התברר שמדובר בבני משפחה אחת – 2 מבוגרים ו 3 ילדים תיירים מרוסיה.

המצילים מציינים כי מקרה זה מאפיין מאוד תיירים המגיעים אלינו לחופים ואינם מודעים לסכנות הים. "תיירים רבים המגיעים אלינו, בעיקר אלה הרגילים להתרחץ בנהרות, חושבים שהים מתנהג באותו אופן ולכן הם עלולים להסתבך" מסביר לנו אחד המצילים ומזהיר כי לים יש אופי שונה. יש בורות וזרמים העלולים להיות מסוכנים ולכן חשוב להתרחץ רק במקומות שבהם יש שירותי הצלה.

"ערנות המצילים ותגובתם המהירה והמקצועית הביאה את האירוע הזה לסיום טוב ובהחלט הצילה חיים" אומר לנו מר תורג'מן ומסרב לחשוב שאירוע כזה עלול היה להסתיים גם אחרת. "זו הזדמנות להזכיר לציבור המתרחצים כי אשדוד מפעיל 2 תחנות חורף: בחוף י"א ובחוף הקשתות, בין השעות 08:00-16:30, ואילו יתר החופים אסורים ברחצה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*