משחררים את הסטרס בחיים עם מדיטציה למתחילים

משחררים את הסטרס בחיים עם מדיטציה למתחילים

המילה מדיטציה מעוררת בכל אדם תחושה אחרת. רבים רק שומעים את המילה וארומה של קטורת וצלילים מן המזרח עוטפים אותם בזיכרונות על אשראמים רחוקים ונידחים בהרים. אחרים נרתעים ומתכווצים מול הרעיון של ישיבה שקטה, לא נוחה, ואפילו כואבת, וחוויה של סטרס וחוסר אונים. כמו כל רעיון, תרגול וקונספט – גם מדיטציה דורשת למידה מסוימת כדי להצליח למנף אותה, ולכן ישנה מדיטציה למתחילים.

אבל מהי אותה מדיטציה? למתחילים ולמתקדמים כאחד, מדיטציה היא התבוננות, נוכחות עם מה שיש ברגע זה – ללא מחשבות על הנושא. מורכב? נסו לדמיין איך זה שאתם נמצאים ברכב שלכם, נוהגים. תוך כדי נהיגה אתם יכולים לשוחח עם מי שיושב לצידכם במושב הנוסע, או לשוחח בסלולארי, ועדיין לנהוג בקלות. המיינד שלנו פועל בצורה מושלמת ויודע לעשות כמה דברים במקביל. ולכן ניתן תוך כדי גם להתבונן על הפעולות – תוך כדי נהיגה, לזהות – "אני נוהג" – ורגע קטן זה של מודעות משפיע בצורה יוצאת דופן על חווית היום יום.

איך עובדת מדיטציה? (למתחילים ומתקדמים כאחד!)

חלקינו עובדים במחשבים, ואחרים עובדים בעבודת כפיים. אחדים אוהבים לאכול ירקות, ואילו אחרים חייבים לאכול בשר בכל ארוחה. מתחת למנהגים ולהרגלים הייחודיים לנו, כולנו בני אדם, וישנו מקום בו כולנו זהים. כלומר – כל אחד יבחר בקריירה המתאימה לו, אך כולנו נלך לעבוד ולהתפרנס. כל אחד יבחר מה לשים על הצלחת שלו, אבל כולנו אוכלים.

המקום בו כולנו זהים הוא המקום בו המדיטציה מתרחשת, ומסיבה זו ישנה זהות מוחלטת בעשייה במדיטציה למתחילים או ל"מתקדמים". במדיטציה אנחנו בעצם לוקחים אתנחתא של רגע אחד מהמולת המחשבות ומנסים לזהות מי אנחנו בתוך כל המחשבות הללו. המיינד שלנו ממשיך לרוץ לנצח, אך הפוקוס שלנו יכול לזוז לאן שנבחר, וככל שנתרגל, ממש כמו כל שריר אחר, כך נוכל לשלוט בריכוז שלנו עוד ועוד, ולהיכנס עמוק יותר ויותר למצב של מדיטציה, מצב של התבוננות. הצעד הראשון קורה עכשיו, תמיד בזמן הווה, ולא משנה מה התאריך או היום, לכן כדאי להתחיל כבר עכשיו.

מתחילים בסדנת מדיטציה למתחילים

סדנת מדיטציה למתחילים היא סדנא בה רוכשים את הכלים הבסיסיים ביותר, הנגישים ביותר והיעילים ביותר, כלים שמאפשרים לכל אדם עם כל רקע לגשת לעולם המדיטציה ולחוות הצלחה.

חווית ההצלחה חשובה בשלבים הראשונים של המדיטציה, בכדי לעורר מוטיבציה, שכן המוטיבציה היא המנוע להתמדה. ככל שנתמיד בתרגול המדיטציה, כך החיים שלנו יהפכו לשלווים ורגועים יותר, ומחשבות שנהגו להטריד את מנוחתנו ילכו ויפחתו, ואנו נזכה לחוות חיי יום-יום נעימים ונינוחים להפליא. מדיטציה למתחילים מספיקה לגמרי בשביל להקנות לכם את הכלים להצליח.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*