משבדיה לאשדוד בספינת אהבה

משבדיה לאשדוד בספינת אהבה

"אלידה", יאכטה שבדית שיצאה מהעיר גטבורג במפגן תמיכה בעד ישראל, הגיעה למרינה בהרצליה והיום הגיעו אנשיה לאשדוד. אשדוד קבלה את נוסעי הספינה בשמחה גלויה והציגה בפניהם את העיר היפה. ההמלצה לקבוע את אשדוד במסלול המסע היתה של משרד החוץ שרואה באשדוד יעד תיירותי חשוב, בשל צביונה הייחודי ובשל היכולת שלה להתמודד עם מצבי חירום.

עיריית אשדוד, באמצעות המחלקה לקשרי חוץ, וחברת התיירות אשדוד אירחו את נוסעי משט התמיכה משוודיה, אשר הגיעו היום לאשדוד ובהם אנשי ציבור ופוליטיקאים, אנשי דת, מוזיקאים ואנשי תקשורת. הספינה, יאכטה באורך כ-40 מ' העונה לשם "אלידה", יצאה בסוף אוגוסט במפגן שייט למען ישראל ועשתה דרכה מהעיר גטבורג בשבדיה לעבר חופי ישראל.

משט התמיכה השבדי הינו מענה של אהבה למשט אחר שיצא אף הוא משבדיה במטרה לפרוץ את המצור על עזה. אז טרפד חיל הים את הניסיון העוין ואילו הפעם קידמו את המשט סירות קטנות של ישראלים, כשהם נושאים דגלי ישראל ושבדיה ומלווים את היאכטה בשירת "התקווה" ושירי מולדת.

הכללת העיר אשדוד במסלול המסע של המשלחת השבדית, נעשתה לאור בקשת מחלקת ההסברה במשרד החוץ ורצונם לחשוף את אשדוד כעיר בעלת חוסן ויכולת עמידה בתרחישי חירום. המשט כידוע הינו מפגן תמיכה בישראל, דווקא מול אלה שביקשו לייצר אי-לגיטימיות לישראל, ומכאן החשיבות להראות גם את הפן האזרחי ואת ההתמודדות של העיר מול ירי טילים ופעילות אלימה כלפי אזרחיה.

משרד החוץ מבקש גם להציג את אשדוד כיעד תיירותי ולכן נקבעה תכנית אירוח שכוללת סיור מודרך באתריה החשובים של העיר, סיור קולינארי במרכז ו' ומפגש עם תושבי העיר בכמה מוקדי פעילות. בין חברי המשט יש לא מעט מוסיקאים אשר בחרו להופיע בפני התושבים בקטעי נגינה שבדיים ואת זאת הם יעשו במרחב הציבורי בשטח הביג פיישן המרשים.

המשט הגיע בשבוע שעבר למרינה בהרצליה, כאות הזדהות והבעת סולידריות עם ישראל. 50 אנשי הספינה שהביעו את אהבתם לישראל, מסיירים באתרים שונים בארץ ומביעים את אהבתם בדברי תמיכה ועידוד ובקטעי נגינה כאמור. היום הם הגיעו כאמור לאשדוד, נפגשו עם תושבים והביעו תמיכה ואהבה לישראל.

במרכז המסחרי ו' חיכתה להם הפתעה נעימה ומיוחדת. כל חברי המשלחת נהנו לסייר בין דוכני המזון, לטעום ממעדני החנויות ובתי האוכל, להתלבש בבגדים מסורתיים, לרקוד לצלילי מוסיקה אותנטית, להצטלם ולקנח בקפה חזק ועוגיות מתוקות.

אריאלה רוזנטל, מנהלת קשרי חוץ שליוותה את חברי המשלחת, מציינת כי אשדוד רואה במסע הזה מחווה מעוררת כבוד, לנו כעם וכעיר, ובשם תושבי העיר היא מבקשת להודות לכל חברי המשט על האהבה שהם מרעיפים עלינו ועל התמיכה החשובה. היא הודתה כמובן לכל חברי המשלחת ובראשם קברניט הספינה שהביא עמו את בנו הקטן שאך נולד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*