מרגש – סדנת גלישת גלים לאנשים עם מוגבלויות

מרגש – סדנת גלישת גלים לאנשים עם מוגבלויות

בשבוע שעבר (20/6/18) התקיימה באשדוד, לראשונה בישראל, סדנת גלישת גלים לאנשים עם מוגבלויות. הסדנה התקיימה ביוזמתה של  העמותה לקידום גלישת הגלים והספורט הימי באשדוד . בסדנה השתתפו 23 אנשים עם מוגבלויות שונות וילדים עם צרכים מיוחדים.

את הרעיון לסדנה קיבל עדי קלנג, חבר העמותה ואלוף העולם בגלישת גלים לאנשים עם מוגבלויות לשנת 2017 , מסדנה כזו שהתקיימה במהלך אליפות העולם בה השתתף.

החוויה העוצמתית והמרגשת שעבר עדי בסדנה זו, היא זו שגרמה לו לרצות להעביר סדנה כזו גם כאן באשדוד.

בסדנה השתתפו אנשים עם נכויות שונות כמו שיתוקים ואף 3 עיוורים !!! שחלקם מעולם לא גלשו גלים, וחלקם עם ניסיון ימי שבעקבות הנכות, הפסיקו כל פעילות בים. אחד מהם הוא רונן דוד שגלש גלים לפני הפציעה שהשאירה אותו משותק מהחזה ומטה. רונן מספר כי היה עוסק בנוסף לגלישה גם בקייטסרפינג, צלילה ואופנועי ים לפני תאונת האופנוע שארעה לפני 6.5 שנים שהשאירה אותו נכה.

מאז התאונה רונן לא גלש בים ועכשיו סוף סוף ניתנה לו ההזדמנות.

"את הסדנה לא היה ניתן לקיים ללא עזרה של הרבה מאד אנשים טובים" אומר לנו עדי  "שבראשם אלו 40 המתנדבים שהתגייסו בצורה יוצאת דופן לפעילות".

המתנדבים מספרים כי הם מקבלים לא פחות ואולי אף יותר מהנתינה מאשר המשתתפים עצמם.

המשתתפים עצמם שכחצי מהם היו מאשדוד והאחרים הגיעו מערים אחרות כמו ת"א, באר שבע, נתניה, ראשון לציון, קריית מלאכי, נתניה  וכו', הגיעו למרות הקשיים האובייקטיבים בהשתתפות בארוע מסוג זה.

יחד אתם השתתפה קבוצה נוספת של ילדים עם צרכים מיוחדים שחלקם משתתפים בפעילות שבועית בקייקים וגלישת גלים עם מתנדבי העמותה  וכן קבוצת חברים מעמותת לוחמים לחיים, חיילים לשעבר המתמודדים עם פוסט טראומה.

קיום הסדנה התקיים תודות לשיתוף פעולה יוצא דופן בין העמותה לבתי הספר והמועדונים לגלישה באשדוד שתרמו ציוד, מדריכים, וכל הנדרש לפעילות. בתי הספר לגלישה שהשתתפו הם: Rider Surf School  , Aloha surf place , Lee-gal , WAVES  ,ומשה פרץ בית ספר לגלישה .

עוד עזרו לקיום הפעילות מנכ"ל העיריה, רשות הספורט העירונית , אגף החופים שסייע בכל הדרוש להקמה כולל שביל עגלות נכים מתגלגל, עגלות נכים לחוף ולמים, גלשני הצלה, מצילים וכו', המרכז לחינוך וספורט ימי באשדוד, מוריס בן שימול, מתחם ביג פשן שהביא חולצות למתנדבים ולמשתתפים , איציק אסייג, בוטיק הפיתה.

את הארוע תעדו מס צלמים שמלווים את סצנת הגלישה באשדוד ותורמים לה רבות, מאור בן חמו , אבי נסימי , יעקב פול אוזן ודוד פרידמן .

בתום הסדנה הביעו המשתתפים התלהבות מהחוויה הנפלאה והמיוחדת אותה עברו והודו למארגנים על ההזדמנות  שניתנה להם להתגבר על הנכות ולהשתתף בפעילות מיוחדת זו.

הסדנה נערכה לקראת אליפות ישראל הראשונה בגלישת גלים לאנשים עם מוגבלויות שתתקיים  ב 13/7/18 בחוף הקשתות באשדוד ושמאורגנת ע"י העמותה לקידום הגלישה באשדוד – כולם מוזמנים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*