מקום ראשון ב"תחרות הערים"

מקום ראשון ב"תחרות הערים"

"תחרות הערים" היא אחת האולימפיאדות המעניינות ביותר בעולם, בה משתתפים תלמידי בתי ספר תיכוניים מכל העולם, במהלכה יכולים הם להביא לידי ביטוי את כישוריהם ואת יכולותיהם במתמטיקה – אחד המקצועות המפחידים כל נער ונערה בתיכון. ליאור ז'לזניאק, תלמיד כיתה ט' במקיף ח', הגיע למקום הראשון! ב"תחרות הערים" במתמטיקה והביא הרבה כבוד לבית הספר ולעיר.

תלמיד בית ספר מקיף ח' באשדוד הביא הרבה מאוד כבוד לאשדוד ולבית הספר כאשר קטף את המקום הראשון בתחרות יוקרתית במתמטיקה, המתקיימת זה 35 שנה. התחרות, "תחרות הערים", נושאת אופי של אולימפיאדה והיא מהתחרויות הקשות ביותר בעולם בענף המתמטיקה לבני נוער בגל התיכון.

התחרות הבינלאומית התחילה בשנת 1980, בין שלוש ערים גדולות במזרח אירופה –  מוסקבה, קייב וריגה, אך במהלך השנים הפכה היא לתחרות בינלאומית גדולה ויוקרתית בה משתתפים נציגים מערים רבות בעולם. "כיום משתתפים בתחרות תלמידי החטיבה העליונה, נציגי למעלה ממאה ערים באירופה, אסיה, אמריקה ואוסטרליה" אומר מנהל בית ספר מקיף ח' מר צורי דביר ומציין את הרמה הגבוהה של התחרות ושל המשתתפים.

השאלות בתחרות מחוברות ע"י מתמטיקאים רבים, במוסקבה ובערים אחרות, המגיעות אל שולחנה של ועדה המורכבת מצוות מתמטיקאים ופדגוגים מנוסה ומקצועי מאוד, בראשותו של ניקולאי ניקולאיביץ' קונסטנטינוב. הצוות בוחר מתוך מצבור השאלות את הבעיות הטובות והמאתגרות ביותר ושולח אותן לכל הערים המשתתפות בתחרות. התחרות עצמה מתנהלת בכל הערים כמעט בו-זמנית.

"התחרות מתנהלת בשתי רמות, גרסת תירגול שהיא רמה קשה, וגרסה עיקרית ברמה קשה מאוד" אומר דביר ומסביר כי "לפי המסורת, הציון נקבע לא לפי סכום הנקודות של כל השאלות שפתר התלמיד, אלא רק לפי שלוש השאלות הכי טובות שהוא פתר". התחרות עצמה בוחנת את יכולת החשיבה וההתמודדות עם בעיות במתמטיקה, את רמת היצירתיות ואופן החשיבה ולבסוף את הפתרונות, כך שהאתגר מתאים לנערות ונערים כישרוניים ומיוחדים בתחום המתמטיקה.

בישראל, ידועה התחרות מאז שנות ה-90 המוקדמות. כמה מהערים בארץ משתתפות בה מאז, אלא שבשנים האחרונות התחרות מקבלת תמיכה של אוניברסיטת ת"א, זאת לאחר שבשנים מסוימות זכתה גם לתמיכה של הטכניון. בכל השנים הללו רוב העבודה נעשתה על ידי מתנדבים ולאורך השנים הופיעו ב"תחרות הערים" הרבה שאלות יפות ומפתיעות, כאשר אחוז גבוה מהשאלות הן שאלות מקוריות שהומצאו במיוחד בשביל תחרות הערים.

ליאור ז'לזניאק, תלמיד כיתה ט' במקיף ח', מצטרף לשורה ארוכה של תלמידי העיר אשר זכו השנה בפרסים חשובים בשל הישגיהם בתחרויות ארציות ובינלאומיות. ליאור זכה במקום הראשון בתחרות המתמטיקה לגילאי ט'-י' ובבית הספר הרעיפו עליו הרבה מאוד מחמאות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*