מצלמות לרכב – כך תחסכו לעצמכם תביעות ביטוח מיותרות

מצלמות לרכב – כך תחסכו לעצמכם תביעות ביטוח מיותרות

כבישי הארץ צפופים ועמוסים במכוניות ובנוסף, משתמשים בהם רבים אחרים כולל הולכי רגל. אם הנכם בעלי מכונית אז, למרבה הצער, הסטטיסטיקה מראה שבאיזשהו שלב תהיו מעורבים בתאונת דרכים כלשהיא. למרבית המזל, מרבית התאונות הינן קלות ומסתיימות בפגיעה ברכוש אבל במקרים רבים, הנזקים הינם גדולים ובנוסף, יש נפגעים.  תאונות קורות כאשר משתמשי הדרך האחרים שמולכם מבצעים טעויות קריטיות, בגלל תשתית ישנה, עומס על הכבישים וכדומה. מצלמת דרך יכולה לצלם את ההתרחשות בעת התאונה שאתם מעורבים בה, לתאר תמונת מצב אמתית, ובין היתר, להוכיח כי אין אתם אשמים בתאונה.

התנהלות בעת תאונת דרכים

בעת תאונת דרכים קשה עם נפגעים עליכם לפעול על  פי הכללים הללו: יש להזעיק את המשטרה ואת כוחות מד"א. יש לתעד אותה על ידי צילום הזירה, לתאר את המקרה, לאתר עדים ולרשום שמם. במידת האפשר, לקבל מהם עדות קצרה. במידה ונפגעתם תוכלו לבקש מהנוסע שלידכם לעשות זאת. במקרה של פינוי רפואי לא תהיה לכם ברירה אלא להסתמך על דו"חות בוחני המשטרה הבודקים את התאונה. ניתן לבקש ולקבל אותם לצורך התדיינות עם חברת הביטוח המבטחת את הנהג הפוגע.  במידה וקיימת במכוניתכם מצלמת דרך אז יש לכם תיעוד אותנטי משלכם. את כל מסמכי התיעוד, המסמכים הרפואיים, ההוצאות הכספיות ומסמכים רלוונטיים אחרים יש לשמור היטב, ואף לעשות צילומי העתקים נוספים לכל מקרה.

מפרט עשיר

מצלמה דו כיוונית לרכב הינה משוכללת מאוד. היא מצלמת בכל זמן הנסיעה לפנים ולאחור. היא טובה לצילומי יום ולילה. קיימות מצלמות מגוונות המגיעות במפרטים שונים, ובין היתר, הן נבדלות בטווח זמן הצילום, כאשר, ניתן למצוא למספר שעות רב. בכל מצלמה כרטיס זיכרון עליו מוקלטות התמונות והמידע. הנתונים נמחקים כאשר כרטיס הזיכרון מלא וחוזר חלילה. כאשר יש אירוע יש צורך לעצור פעולת המצלמה, או שהיא נעצרת אוטומטית, לשלוף את כרטיס הזיכרון ולהעביר את הצילומים למחשב האישי. אלו ישמשו הוכחה לאירוע ואף יהיו קבילים בבתי משפט. המצלמות המשוכללות כוללות הקלטות שמע, חיישני זעזועים, חיישני תנועה. הן תומכות בשפות נוספות לעברית, עם שליטה מרחוק באמצעות אפליקציה ועוד. הן מגיעות עם אביזרים נלווים.

יתרונות רבים

המידע השמור במצלמה חשוב במקרים בהם הנהג השני אשם ואינו מודה, כאשר יש ויכוח, כאשר נסיבות התאונה אינן ברורות עד הסוף, כשיש אשמה משותפת ועוד. לרוב, עם הצגת צילומי דרך נסיבות המקרה ברורים במיידית והתהליך נגמר בהודאת הצד האשם. במקרים אחרים, יהיה צורך בתהליך תביעה מורכב יותר הכולל גם עירוב עורך דין. עורך דין מנוסה יכול לסייע בכל הסיטואציות הללו, ובאחרות נוספות. במידה והוא יידרש למשא ומתן במסגרת משפטית או לפני הגעה לבית משפט הוא יכול להציג את התמונות כעדות. חברות ביטוח של נהג הרכב האשם אמורות לשלם על נזקי תאונות דרכים, וכאשר מוצגת לפניהם הוכחה חותכת דוגמת צילומים מרגע האירוע, אזי הן אינן יכולות להתווכח.

חיסכון בהוצאות

מצלמה דו כיוונית לרכב הנמכרת על ידי חברת סולן  יכולה לגרום לזכייה בתביעה מול חברת הביטוח ומשמעותה העיקרית היא תשלום כספים שיסייעו ללקוח לשפר את איכות חייו שנפגעה, או אי תשלום כספי השתתפות עצמית כפי שמקובל בפוליסות ביטוח, וזאת, בנוסף להימנעות מהזמנה לבית משפט. פיצויים בגין תאונת דרכים נקבעים על פי חומרת הפגיעה, פגיעה בכושר העבודה, אובדן ימי עבודה ואובדן שכר, כאב וסבל ועוד. כך, שלעיתים, מדובר בכספים ניכרים. מצלמת דרך שנחשבת להשקעה קטנה, יחסית, יכולה לסייע לכל נהג.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*