מצלמות אבטחה נסתרות

מצלמות אבטחה נסתרות

מצלמות אבטחה נסתרות הפכו להיות פופולאריות מאוד בשנים האחרונות. הן נמכרות במגוון דגמים וחשוב מאוד לבחור בסוג המצלמה המתאים עבורכם, בהתחשב בתנאי שטח ובייעוד המצלמה. עיקרון מרכזי של מצלמות אבטחה נסתרות הוא התקנתן בנקודות מפתח אסטרטגיות תוך שמירה על חשאיות. ניתן למצוא מצלמות אבטחה נסתרות בבתים פרטיים, בכבישים, בשטחים ציבוריים, בעסקים, ובמוסדות ציבוריים. בעזרת מצלמות אבטחה נסתרות אנו שומרים על חפצים או אנשים יקרים לנו מרחוק.

מצלמות אבטחה נסתרות מורכבות משני חלקים עיקריים, המצלמה עצמה ומכשיר ההקלטה. המטרה בהתקנת מצלמת אבטחה נסתרת היא למקם אותה כך שהסיכוי להבחין בה הוא קטן ואילו טווח הצילום יהיה גדול ובמיקום אסטרטגי. כיום ישנן מצלמות אבטחה נסתרות מתוחכמות מאוד וגודלן מזערי, יכול להגיע עד לגודלה של סיכה קטנה במצלמות המתקדמות.

מצלמות אבטחה נסתרות – באיזה מקרים נזדקק להן

למצלמות אבטחה נסתרות יתרונות רבים על מצלמות אבטחה גלויות. הייתרון העיקרי שלהן הוא שמצלמות סמויות מצלמות את האמת וכל האמת ולא התנהגות מזוייפת של עובד או מטפל שמודע לכך שהוא מצולם. נפרט אודות חלק מהמקרים בהם מצלמות אבטחה נסתרות הן חיוניות-

  1. פריצה וגרימת נזק לבית או לעסק- לעיתים כאשר המצלמה גלויה ינסה הפורץ להזיק לה, לשבור אותה ולנתק אותה, זאת כדי להקשות על תפיסתו כמובן. מצלמות נסתרות לבית מצלמות את הנעשה מבלי חשש שיפגעו בהן או יהרסו אותן. כך הסיכויים שלנו לתפוס פורץ, בין אם לבית או לעסק, גדלים פי כמה וכמה. כמובן שאחד הייתרונות של מצלמות אבטחה נסתרות הוא שבזמן אמת נוכל לראות את המתרחש בבית או בעסק, ולהזמין את כוחות המשטרה לאזור, מבלי להתריע לפורץ שהוא בסכנת לכידה.
  2. מעקב אחר עובד- מעקב אחר עובד יכול להיות בהקשר של עובדים בעסק שלנו, אחריהם אנו רוצים לפקח מרחוק וללא ידיעתם, כדי לבדוק אמינות של העובד ולוודא שאינו גונב מעסק. מקרה אחר בו נרצה לעקוב אחר עובד הוא כאשר אנו מעסיקים מטפלת שמשגיחה על התינוק שלנו או על הורינו וסבינו הקשישים. שתי האוכלוסיות הללו הן חסרות אונים אל מול מטפל או מטפלת ולעיתים לא יכולות להביע מצוקה ולהסביר שנעשה להם עוול. כך נוכל לבדוק את התנהגות המטפל בחשאיות ולקבל תמונה אמינה ומציאותית של היחס כלפי יקרינו.

מצלמות אבטחה נסתרות – האם זה חוקי?

כמובן שישנן מספר הגבלות חוקיות להתקנת מצלמות נסתרות. בגדול- כל עוד אין הפרעה לפרטיות האישית אין בעיה חוקית להתקין מצלמות נסתרות. כאשר המצלמות מותקנות בתוך בית מגוריכם הן חוקיות כמובן, אך החוק אוסר על הקלטת אדם ללא ידיעתו, כלומר נוכל לצלם עוזרת בית, מטפלת וכל עובד במשק הבית אך לא נוכל להקליט ולהאזין לו בסתר. החוק כמובן מנסה ליצור איזון בין הגנה על רכוש ועל אנשים לבין שמירה על פרטיותם של העובדים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*