מפיקים פרסומת? השתמשו במסך ירוק

מפיקים פרסומת? השתמשו במסך ירוק

פעם המסך הירוק שימש רק את סרטי הוליווד ואת אולפני הטלוויזיה המתוחכמים. היום, טכנולוגיית המסך הירוק חלחלה גם להישג ידם של צרכני הצילום הממוצעים.

אז לפני שנמשיך, הבה נעיף מבט קצר על מהו בעצם מסך או אולפן ירוק?

ובכן, במקור נקרא המסך הירוק Chroma Keying והוא פעל לפי הרעיון של שימוש ברקע בעל צבע אחד נפוץ כמו ירוק או כחול, שאפשר לבחור או להסיר בקלות בעזרת רוב תוכנות הייצור. השימוש בירוק וכחול נובע מכך שניתן להפרידם היטב מגוון העור הטבעי.

בשנים המוקדמות של טכנולוגיה זו, התוכנה הייתה מאוד יקרה וקשה לשימוש אבל בערך בעשר השנים האחרונות היא הפכה לכלי פשוט בידי צלמים שמשתמשים בתוכנה בסיסית.

יתרונות השימוש במסך ירוק

עם מסך ירוק אתם לא צריכים להסתמך על מזג אוויר מושלם, היתרי צילום, שקט בסביבה או זמינות של מיקום הצילום, אתם יכולים לצלם במיקום המושלם, בתוך הסטודיו.

טכנולוגיית המסך הירוק יכולה לעזור לכם לגשר על הפער בין המציאות לאשליה. שחקנים, מגישים ולפעמים גם אביזרים, מצולמים לפני הרקע של המסך הירוק, שמוחלף לאחר מכן על ידי הרקע הרצוי.

למשל, כשאתם צופים בחדשות תוכלו לראות שימוש נפוץ במסך הירוק מדי יום ביומו. חזאי/ת מזג האוויר למעשה מצולם כשהוא עומד מול מסך כחול או ירוק. רקע זה מוחלף במפת מזג האוויר שאליה יתייחס החזאי כאילו המפה באמת נמצאת שם מאחוריו.

המסך הירוק תורם למראה לגמרי מציאותי ותלת מימדי. טכניקה זו מאפשרת ליצור גם אינטראקציה עם הסט וגם הוספה של חלקים נעים. התוצאה היא סרטון וידאו באיכות גבוהה שיכול לשמש לכול צורך שלכם, כמו וידאו לפרסומת, וידאו לאינטרנט או וידאו לכנס ארגוני.

המסך הירוק חוסך נסיעות. נניח שאתם רוצים שהשחקן יעמוד מול נקודה ציון ידוע בתוך מפעל ייצור, אבל התקציב שלכם לא מאפשר לממן את הנסיעה. על ידי מציאת צילומים מתאימים של אותה נקודה, תוכלו להעמיד שם את השחקן שלכם.

מסך ירוק מאפשר לכם ליצור רקע דמיוני לחלוטין, לשלב את הלוגו של העסק או פרטי קשר כרקע למותג שאתם רוצים לקדם ועוד.

מה אתם צריכים כדי להפיק פרסומת באמצעות צילומי מסך ירוק פשוטים?

האמת היא שמעט מאוד… אפשר להשיג תוצאות טובות עם סט פשוט של שני פלאשים ורקע ירוק איכותי וטוב.

ההיבט הכי חשוב הוא להאיר את הרקע באופן שווה ולדאוג להפרדה טובה של הנושא המצולם מהרקע. כדי להאיר את המסך הירוק, סופטבוקס בגודל סביר בזווית של 45 מעלות לרקע, אמור להספיק. כדי להאיר את הנושא המצולם אפשר להשתמש בפלאש שני עם מטרייה בזווית נגדית של 45 מעלות. הנושא צריך לעמוד במרחק של כשני מטרים מהרקע, וצל או הסחות דעת אחרות לא צריכים להיות ברקע (כמו קמטים או אור שנשפך מהסביבה).

הכתבה באדיבות SVstudios – בית הפקות וידאו

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*