מפזרים זרעים של מדע

מפזרים זרעים של מדע

מאות תלמידים והורים, 15 בתי ספר יסודיים וחממה חקלאית מודרנית ומהמתקדמות בעולם עמדו אתמול במרכזה של חגיגה חינוכית שהתקיימה בחווה לחינוך חקלאי. ביריד הססגוני שאירח אנשי חינוך, נציגים מחברת אדמה ומשרד החינוך, הוצגו עבודות החקר של התלמידים, נשמעו ברכות ודברי שבח וברקע נשמעו שירי אדמה וטבע מפי תלמידי מקהלת מיכל של מרכז מרו"ם. מערכת החינוך במלוא תפארתה.

בתחילת השנה נערך בחווה למדעי החקלאות ולמדעי הסביבה באשדוד ערב השקה לחממה המדעית שהוקמה, ביוזמה ובסיוע של חברת אדמה פתרונות לחקלאות בע"מ. מיד אחר-כך החל צוות החווה בהובלת המנהלת, חדווה אליעד, ובתמיכת מינהל החינוך, לפזר זרעים של מדע: באמצעות תוכנית שפיתחו מורי החווה. לפרויקט "מפזרים זרעים של מדע" נבחרו כ-250 תלמידים מצטיינים מחמישה עשר בתי ספר יסודיים בעיר אשדוד. בפרויקט זה התלמידים נחשפו לתהליך חקר מדעי מלא. מגוון הצמחים בחווה עם החממה המדעית המשוכללת מאפשרים לתלמידים להתנסות בתהליכי חקר אמיתיים מהשטח ולחוות למידה משמעותית המשלימה את הלמידה בבית הספר.

אתמול אחר הצהריים, לבשה החווה לבן, והתקשטה בארבעים וחמישה ניצני מדע פורחים וססגוניים, בדמות ארבעים וחמש עבודות חקר, שהוצגו בפני קהל המוזמנים הנרגש. בשערי החווה שנפתחו באו יחדיו, ראש מינהל החינוך מר אריה מימון, מנהלת חטיבה צעירה גב' מרטין עובדיה, המפקחת על הוראת המדעים גב' עדנה כהן, נציגי אדמה פתרונות לחקלאות בע”מ, מנהלים, מורים, הורים ואחרונים חביבים, התלמידים. יחד צפו כולם בטקס ההשקה של העבודות, שלווה בשירת מקהלת מיכל ממרכז למחוננים מרו"ם בהנהלת ד"ר ציפי בבצ'ק ובניצוחה של יעל גנון – המורה למוסיקה.

מר מימון ברך את המעמד. הוא הודה לחברת אדמה על הקמת החממה החקלאית מהמתקדמות בעולם ואת משרד החינוך המסייע בקידום הנושא באשדוד. את התלמידים הוא בירך על התוצרים הנפלאים המבטאים את המסלול הלימודי שהם עשו ואת היכולת המרשימה שלהם להציגה בצורה כל כך פדגוגית. גב' רחל לוי, מנהלת קשרי קהילה בחברת אדמה, התרגשה מהחגיגה היפה שערכו בחווה החקלאית ושבחה את הפעילות החינוכית הנעשית בבתי הספר ובחממה החקלאית שנתרמה ע"י אדמה. "זהו יריד ראשון בסדרה של אירועים שחברת אדמה מתכננת לילדי אשדוד" סיכמה.

בין נושאי הדברים היו שתי תלמידות שכתבו בעצמן את דבר התלמידים. הן שיקפו לקהל את התהליך שעברו, ואת הערך המוסף שהפיקו ממנו. את הטקס חתמה גב' אליעד, מנהלת החווה, באומרה: "אשרינו שזכינו לגדל דור כה משובח. אנו בטוחים ששנה זו הנביטה בקרבכם ניצנים של מדע, אהבה לטבע ולסביבה שיתעצמו במשך השנים הבאות".

לאחר הטקס, לבושי לבן ניצבו התלמידים לצד הכרזות המדעיות של עבודותיהם, מוכנים להשיב על שאלות בפני הקהל. אנשי המקצוע שנכחו במקום, נדהמו לגלות את הבקיאות שהפגינו התלמידים הצעירים. הופתעו לטובה מהמגוון הרחב של הנושאים שנחקרו, ומתוצאות המחקר, שלעיתים הפתיעו אף את המורים ואת התלמידים עצמם. התלמידים הנרגשים ביקשו מהמורים שיפנו אליהם עוד ועוד מבקרים, ושמחו להשיב על כל שאלה שעלתה. מנהלי בתי הספר שיתפו את הקהל, וספרו: "לשמחתנו, התלמידים המשתתפים בפרויקט הציגו את תוצריהם גם בפני יתר התלמידים בבית ספרם, וכך ממשיכים זרעי המדע להתפזר ולנבוט בכל רחבי העיר".

בימים אלה ייבחרו העבודות המצטיינות שייצגו את העיר אשדוד בכנס המחוזי שיערך בעשרים ושלושה במארס, בבאר-שבע ולאחר מכן אנו מקווים שיעלו לגמר בכנס הארצי. בהזדמנות זו נאחל הצלחה לכל תלמידינו היקרים. מי ייתן וזרעי המדע שפוזרו בחווה יפרו וירבו, ויימלאו את הארץ כולה.

בתמונה: קהל מאזין לברכות ונהנה מהופעת המקהלה.

צילום: לימור אדרי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*